Bismillah Sembilan

Amalkan ayat ini selepas setiap kali lepas sembahyang kerana fazilatnya amat besar. Dengan beramal dengan ayat ini Allah swt akan menjadikan pagar baginya di dalam sebarang situasi kecemasan. Sekiranya menghadapi musuh yang menyerang maka tidak akan dapat dibinasakan oleh musuh malah akan mendapat kemenangan.

Seterusnya, dengan mengamalkan ayat ini sebarang hajat akan di tunaikan oleh Allah swt.

About these ads

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

30 Responses to Bismillah Sembilan

  1. iskandar@syafrizal says:

    salam,
    bole tak kenal dgn tuan yg memberi ilmu ni

  2. memet says:

    ngak jelas keterangannya takutnya jadi sesat..tolong di perincikan .

  3. Sebarang bacaan MESTILAH WAJIB DINIATKAN KEPADA KUASANYA ALLAH TAALA JUA. bermula dengan memohon kepada Allah swt agar dengan kebesaran mukjizat nya ia memperkenankan khasiat ayat itu- barulah tak sesat. Ingat ayat2 quran by itself tak da apa2 kuasa. Kita minta pada Allah, ayat2 tu mengandungi nama2 nya, berdoa dengan namanya jua.

    Saya setakat berkongsi je, jangan tanya apa2 yang lebih tak tau saya.

  4. hidayat says:

    trimakasih.mhon izin untk mengamalkan doa2 yng ada

  5. saleem says:

    mohon iziz amal ayat ini..

  6. Salam…izinkan saya mengamalkan ilmu ini,terima kasih

  7. din says:

    as,kum tlg htar kan bismilah 9 ne kat emel sy kerana ayat bismilah 9 di atas x jelas.

  8. Abu Bakar Bin Mohamad says:

    salam dan izinkan saya mengamalkan ilmu ini.

  9. aku muhammad says:

    salam..pakcik.
    Dari mana usul ayat pelik ni pakcik? Ayat2 ni mensyirikkan Allah. Banyak perkataan yg hilang.
    1. “Rabb” hilang.
    2. “Dhul” hilang.
    3. “huwa” hilang
    4. “huwa” hilang. “wa Al Ikram”. Sepatutnya Bismi Allahi Al Rahmaani Al Rahimi huwa Al Jalali wa Al Ikramu huwa Al Malik ulQuddus.
    5. Dengan nama Allah Al Jibril? Allah Tuhan, Jibril tu makhluk.
    6. Dengan nama Allah Al Mikaail? AstaghfirAllah!
    7. Dengan nama Allah Al Israfil? AstaghfirAllah!

    Maaf jika saya salah faham, tapi mengubah Ayat bukanlah amalan orang Islam. Samada anak murid tak faham ‘Arabiya atau gurunya tak tahu ma’arifah atau musuh Islam menerap masuk dlm pengajaran…entahlah. Ayat ubahan tangan jika diamal, jin yg ambil alih, boleh jadi sesat sesesat sesatnya.

    wa salam.
    & maaf krn teguran.

    • muhammad says:

      Ertinya: Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Penyayang, Dengan nama Allah yang Menguasai Arasy lagi Agung, Dengan nama Allah yang Maha Pengampun lagi Penyayang, Dengan nama Allah Raja segala raja lagi Maha Suci, Dengan nama Allah yang menguasai Jibril, Dengan nama Allah yang menguasai Mikail, Dengan nama Allah yang mengusai Israfil, Dengan nama Allah yang mengusai Izarail, Dan tuhan para malaikat yang hampir dengan Allah dan Allah jualah tuhan sekalian alam dengan rahmatmu wahai tuhan yang Maha Penyayang.

      Dinamai Bismillah Sembilan kerana dimulai dengan sembilan Basmalah. Amat besar manfaatnya bagi barangsiapa mengamalkannya. Bacalah wirid ini setiap kali selepas solat fardhu moga-moga Allah jadikan pagar bagi kita di dalam kecemasan, menundukkan musuh dan binatang, mengkabulkan segala hajat.

      Amalan ini tidak diamalkan secara meluas kerana tidak ramai para ahli hikmah membahasnya secara khusus kepada murid-muridnya.

      Sumber:
      1. Haji Abd. Razak bin Kasman (Tuk Janggut). Pagar Hikmat. Percetakan Pustaka Muda. Ipoh: 1976.

  10. zulhendra bin zulfahmi says:

    Salam pak cik….
    Adakah ayat2 yg pak cik sebutkan diatas itu berdasarkan kepada al-quran dan hadist rasulullah…?
    mohon penjelasannya… karena ayat2 atau bacaan2 yg tidak jelas sumber dan asalnya membuat kami takut akan konsekwensinya… terutama balasan dari allah swt. salam…

  11. leni says:

    salam dan izinkan saya mengamalkan ilmu ini.

  12. ghazali alsagoff says:

    salam sejahtera..izinkan ana mengamal semua ayat2 anta paparkan.
    wasallam

  13. ahim says:

    salam

    izinkan saya mengamal ilmu ini bismillah 5,7,9 dan 20…terima kasih.

  14. assalamualikum
    mohon maaf. apakah ada unsur kesyirikan?
    ada ijazahnya ga?
    mohon penjelasannya?

  15. akmal says:

    mohon izin menggunakan ayat ini serta lain2 ayat ye

  16. Assalamu ‘Alaikum
    Kunjungan perdana dari Indonesia, senang bisa menimba ilmu di Blog ini, bayak manfaatnya. Ditunggu kunjungan balasannya

  17. sharifah says:

    assalamualaikum..mohon keizinan mengamalkan ayat ini.

  18. noraida yusoff says:

    saya dah lama mengamalkan ayat bismillah 7 ni..insyaallah nmpknya semua benar dan nmpk kesannya.

  19. shafee says:

    salam tuan… mohon izin kopi amalan yang ada pada blog ini dan juga mohon ijazah dari tuan…
    ..ana doa kan moga ALLAH memberkati sepanjang kehidupan tuan…AAMIIN…

  20. nia says:

    sy adew belajar bismillah 5.. ni terjumpa bismillah 7 n 9.. terima kasih.. sy taw dlm perubatan islam ade menggunakn nya… terma ksh kerana sudi berkongsi ilmu..

  21. aliph says:

    tolong buat tulisan latin bismillah 6 & 9

  22. Howdy just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the images aren’t loading correctly. I’m not
    sure why but I think its a linking issue.
    I’ve tried it in two different internet browsers and both show the same outcome.

  23. assalammualaikum..
    bukan ayat nie hanya skdar kita miliki untuk sesuka hati..
    dan bukan semua orang dapat memahami mksud ayat yg telah di beri
    dan hanya orang2 yg tertentu sahaja yang dapat memahaminya..
    wassalam.,.

  24. assallam mohon di copi untuk diamalkan …. terima kasih

  25. anuar says:

    mohon amalkanya

  26. isma ahmad says:

    mohon untuk di amalkan semua yg ada dlm bolg ini tuan guru…

  27. Hakim Rosly says:

    kalau boleh semak dahulu, adakah ia bersumberkan hadith Nabi Muhammad s.a.w. doa yang benar daripada Nabi Muhammad adalah sebaik-baik doa untuk diamalkan. Sudah pasti Nabi Muhammad adalah orang yang paling utama untuk diikuti.

  28. maulana says:

    ijin mengamalkan

  29. Muh. Taslim BH says:

    Assalammualaikum..
    mohon keizinan mengamalkan ayat ini.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s