Doa di Hijr Ismail as


اللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّي لاَ إِلَهَ إِلاَ أَنْتَ ، خَلَقْتَنِيْ وَأَنَا عَبْدُكَ ، وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ ، أَبُوءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ ، وَأَبُوءُ بِذَنْبِي ، فَاغْفِرْلِي فَإِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوْبَ إِلاَّ أَنْتَ .

اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ خَيْرِ مَا سَأَلَكَ بِهِ عِبَادُكَ الصَّالِحُونَ ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا اسْتَعَاذَكَ مِنْهُ عِبَادُكَ الصَّالِحُونَ .

اللَّهُمَّ بِأَسْمَائِكَ الْحُسْنَى ، وَصِفَاتِكَ الْعُلْيَا ، طَهِّر قُلُوبَنَا مِنْ كلِّ وَصْفٍ يُبَاعِدُنَا عَنْ مُشَاهَدَتِكَ وَمَحَبَّتِكَ ، وَأَمِتْنَا عَلَى السُّنَّةِ وَالْجَمَاعَةِ وَالشَّوْقِ إِلَى لِقَائِكَ يَا ذَا الْجَلاَلِ وَالإِكرَامِ

اللَّهُمَّ نَوِّرْ بِالْعِلْمِ قَلْبِي ، وَاسْتَعْمِلْ بِطَاعَتِكَ بَدَنِي ، وَخَلِّصْ مِنَ الْفِتَنِ سِرِّي ، وَاشْغِلْ بِالإِعْتِبَارِ فِكرِي ، وَقِنِي شَرَّ وَسَاوِسِ الشَّيْطَانِ وَأَجِرْنِي مِنْهُ يَا رَحْمَنُ حَتَّى لاَ يَكوْنَ لَهُ عَلَيَّ سُلْطَانٌ رَبَّنَا إِنَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا ، وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ.

Maksudnya ;

Ya Allah Engkaulah Tuhanku, tiada Tuhan yang disembah sebenar-benarnya melainkan Engkau, Engkaulah yang telah menciptakan, daku adalah hambaMu, berpegang kepada perjanjian dan taat setia terhadapMu, sedaya upayaku, daku minta perlindungan denganMu dari dosa yang telah kulakukan. Daku mengakui limpah kurnia Engkau ke atasku. Daku mengakui juga segala dosa yang telah daku kerjakan, maka ampunilah dosaku itu, kerana tiada sesiapa yang boleh mengampunkannya melainkan Engkau jua ya Allah .

Ya Tuhan, daku memohon kepada Engkau apa yang paling baik yang pernah dipohon oleh hamba-hambaMu yang salih dan daku berlindung denganMu daripada sejahat-jahat apa yang pernah diminta perlindungan oleh hamba-hambaMu yang salih.

Ya Allah ya Tuhan, dengan keagungan namaMu dan dengan sifatMu Yang Maha Suci dan Mulia, bersihkanlah hati kami daripada segala keadaan yang menjauhkan kami untuk memandang kebesaranMu, belas kasih sayangMu, matikanlah kami di atas perjalanan ahli sunnah dan jemaah dengan rasa kecintaan untuk mengadapMu, wahai Tuhan yang mempunyai ketinggian dan kemuliaan.

Ya Allah ya Tuhan, terangkanlah hatiku dengan ilmu pengetahuan dan jadikanlah tubuh badanku untuk mentaatiMu, bersihkanlah hatiku dari fitnah dan jadikan fikiranku dorongan untuk mengambil iktibar. Peliharakanlah daku daripada waswas syaitan dan keluarkanlah daku daripada bahayanya, wahai Tuhan Yang Maha Pengasih sehingga syaitan itu tiada berkuasa ke atasku. Ya Allah ya Tuhan kami, sesungguhnya kami telah beriman denganMu, maka ampunilah dosa-dosa kami dan peliharalah kami dari azab neraka.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s