7 Zikir Pembuka Pintu Rezeki

1.Memperbanyak Membaca – La hawla Wala Quwwata Illa billah – Barangsiapa yang lambat datang Rezekinya hendaklah banyak mengucapkan – La hawla Wala Quwwata Illa billah (HR. At- Tabrani)

2. Membaca – La Ilaha Illallahul Malikul Haqqul Mubin –
Barangsiapa setiap hari membaca La ilaha illallahul malikul haqqul mubin maka bacaan itu akan menjadi Keamanan dari Kefakiran dan menjadi Penenteram dari rasa Takut dalam Kubur (HR. Abu Nu’aim dan Ad Dailami).

3. Membaca – Subhanallah wabihamdihi Subhanallahil adziim. Dari setiap Kalimat itu seorang MALAIKAT yang BERTASBIH kepada ALLAH Ta’ala sampai hari Kiamat yang Pahala Tasbihnya itu diberikan Untukmu.
(HR. Al-Mustagfiri dalam Ad-Da’awat)

4. Membaca Surat Al-IKHLAS:
Barangsiapa membaca Surat AlIkhlas ketika masuk rumah maka berkah bacaan Menghilangkan Kefakiran dari penghuni rumah dan tetangganya (HR. AtTabrani)

5. Membaca Surat Al-WAQIA’AH:
Barangsiapa membaca surat Al-Waqiaah setiap malam…maka TIDAK akan diTimpa Kesempitan Hidup” (HR. Al-Baihaqi dalam Syu’ab Al-Iman)

6. Memperbanyak SELAWAT KEATAS NABI:
Dari Umar bin Khaththab dari Nabi Shallallahu’alaihi wa sallam bersabda bersabda: Barangsiapa Berselawat kepadaku satu kali Selawat maka ALLAH akan membalas sepuluh kali Selawat dan Mengangkatnya Sepuluh DARJAT.

(Dikeluarkan Imam Bukhari dalam Adabul Mufrad, Ibnu Abu Syaibah…al-Bazzar….Ibnu Syahiin dan al-Ismaili dengan sanad ma’lul)

7. Melazimkan BERISTIGHAFAR:
Barangsiapa melazimkan Beristighfar nescaya ALLAH akan Mengeluarkan dia dari segala Kesusahan dan Memberikan Rezki dari arah yang tidak diDuga-Duga” (HR. Ahmad, Abu Dawud dan Ibnu Majjah)

Ya ALLAH berikanlah kami Rezki yang Luas…yang Halal lagi Baik tanpa Memberatkan kami….Jika Rezki kami ada diLangit maka Turunkanlah. Jika ada diBumi maka Keluarkanlah. Jika jauh maka Dekatkanlah. Jika Dekat maka Mudahkan lah.

Jika sedikit maka Banyakanlah. Jika banyak maka BERKATI LAH agar kami dapat menolong ANAK-ANAK YATIM – FAKIR MISKIN – MEREKA YANG DALAM KESUSAHAN & KEDHAIFAN.

YA ALLAH……Kabulkanlah doa kami…Aamiiin YA ALLAH Ya Robbal ‘Alamin.

Semoga ALLAH Mengabulkan Do’a kita.
Semoga Bermanfaat. InshaaALLAH.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

13 Responses to 7 Zikir Pembuka Pintu Rezeki

  1. Halim Ibrahim says:

    Terima kasih kerana dapat membatu saya,Tolong dapatkan suroh penawar, untuk membantu memulihkan urat serta dapatkan perjalanan agin dalam badan berjlan dengan lanjar serta dan sembuh segala penyakit

  2. zainal says:

    Sangat bagus, terima kasih, mohon lagi dari tuan untuk kami amalkan

  3. Hello says:

    bagus sekali dan manfaat sekali informasi anda..mohon digunakan

  4. Mohd. Irman Abd says:

    Assallamwalaikum dan terimakasih sudi memaparkan doa yang berguna dan minta izin sama-sama untuk saya mulai mengamalkan ayat-ayat ini. Wassallam….

  5. Bard says:

    Mohon untuk saya amalkan

  6. TETEH says:

    alhamdulillah dapat ilmu lagi thanks yah…

  7. wan says:

    ALHAMDULILLAH .TASBIH AZ ZAHRA INI SANGAT MEMBERI KELAPANGAN HIDUP SAYA .MARILA SAMA2 KITA AMLKN

  8. ria idris says:

    Terimakasih sdh memberikan ilmu bermanfaat semoga Allah mengabulkannya dan mamberkatinya Amin

  9. Shah says:

    Mohon untuk saya sekeluarga amalkan ye tuan. Terima kasih

  10. Shah says:

    As salam Tuan, mohon izin saya dan keluarga untuk amalkan doa-doa dan zikir-zikir yang ada pada blog tuan ini ye. Terima kasih.

  11. franky says:

    Subhanallah…makasih bnyak atas tuntunanya

  12. aziezaza says:

    assalamualaikum tuan sifuli. saya nak mohon kebenaran dan jasa baik tuan mengamalkan dan menyalin doa doa dan zikir zikir dari pihak tuan . saya mendoakan agar Allah memberkati usaha tuan.terima kasih banyak banyak . semoga usaha murni tuan diberkati Allah. Aamiin.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s