Ayat Penyeri wajah dan Pengasih



Bacalah Surah Yusuf Ayat 4

Bermaksud:”Ingatlah ketika Yusuf berkata kepada ayahnya,” Wahai Ayahku, sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas buah bintang, matahari dan bulan kelihatan semuanya sujud kepadaku…”

Kemudian sambung Surah Thaahaa Ayat 39

Bermaksud:”Dan aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dariku, dan supaya kamu di asuh di bawah pengawasanku.”(Qs.thaahaa:39)

Caranya:Setiap kali bertemu atau bersua dengan kekasih/ suami, bacalah kedua ayat ini.

Utk dapatkan kesan yg baik, hendaklah diamalkan selalu membaca dihadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dgn hanya membaca di dalam hati.Selain itu, agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua2 ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali.

* Penting! Anda dilarang sama sekali menggunakan ayat ini dengan tujuan yang tidak baik.

amalkan surah Thaha. Ayat 1-6 baca dan amalkan untuk melembutkan hati.

Bacalah: Ya Rahman Ya Rahim (100 kali) sebagai wirid selesai solat untuk doa pengasih.

Amalan penyeri wajah samada untuk lelaki atau perempuan petuanya adalah seperti berikut pada hari selasa tepat jam 12 tengah malam ambil segelas air mineral atau air masak bekaskan di dalam cawan jangan tutup air itu dan selawat sebanyak 10 kali letakkan di luar rumah cari tempat yang sesuai supaya mudah terkena embun dan ambil air itu setelah lepas solat subuh, baca Bismilah 7 kali dan minum air itu dantinggalkan suku gelas untuk sapu di muka buat tiap-tiap hari selasa, kesan keajiabannya akan dirasai jika diamalkan dalam masa 7 hari amal kan nya selalu sehingga wajah kelihatan berseri seri.

Advertisements

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

155 Responses to Ayat Penyeri wajah dan Pengasih

  1. nataurip berkata:

    Mohon ijin buat mengamalkannya Pak Cik. Salam

  2. mira berkata:

    doa amalan harian

  3. ham berkata:

    haruskah saya tiup di dalam air setelah membace selawat dan bismillah??

  4. nas berkata:

    assalamu alaikum pak cik ijin tuk down load moga manfaat..

  5. yudi berkata:

    assalamu alaikum pak cik ijin tuk amalkan..

  6. ida berkata:

    salam, minta izin utk diamalkan,t.kasih

  7. moch,nasir berkata:

    assalamualaikum, mohon ijin pak cik buat mengamalkannya
    balas

  8. abinabil berkata:

    assalamualaikom…..minta izin nak mengamalkan doa ini…terima kasih

    • hamba Allah berkata:

      kenapa perlu mintak izin untuk amalkan doa2 di atas?
      bukankah semua tue ayat suci al-quran.

  9. zul berkata:

    izinkan sya mangamalkan ayat ini ….pak,salam

  10. hilga aulia berkata:

    assalamualaikum mohon restunya gar amalan tersebut bermanfaat.
    trimakasih pak wassalamualaikm

  11. saiful berkata:

    assalamualaikum… minta izin untuk mengamalkannya ya pakcik…

  12. hamba Allah berkata:

    salam.
    kenapa perlu hari selasa untuk letak secawan air di luar rumah?
    tak boleh hari lain ker?
    maap kalau saya bertanya. petua nie bersandar pada apa?pengalaman atau ulama’ atau aper?

    • hamba yang sangat ingin tahu berkata:

      salam. PAK CIK mohon diberikan penerangan kepada semua yang nak beramal ni, kenapa mesti HARI SELASA dan ianya berlandaskan kepada apa. setiap yang kita lakukan, kita mesti mengambil tahu, sebelum di amalkan. supaya dengan pengetahuan itu, dapat meneguhkan lagi kepercayaan dan keyakinan kita. TQ

  13. azman berkata:

    pemilik blog ni dah mati ke?
    kenapa x jawab soalan orang?

  14. saya mohon izin tuk mengamalkannya pakcik,moga bermanfaat

  15. mazita berkata:

    saya mohon izin utk amalkannya..terima kasih..semoga bermanfaat

  16. Eya berkata:

    As salam…nak tanya…buat air penyeri wajah tu pada hari selasa malam rabu atau rabu malam khamis? keliru kerana misalnya dibuat pada hari rabu tepat 12am sudah dikira hari khamis bukan?? harap dapat jawab..sangat keliru…..

  17. amirul1586 berkata:

    assalamualaikum…mnta izin utk diamalkan…..

  18. Iskandar berkata:

    saya mohon izin tuk mengamalkannya pakcik,moga bermanfaat

  19. mohammad berkata:

    assalamualaikum cik,izinkan sy mengamalkannya ea..

  20. ADIVA22 berkata:

    As salam izinkan saya mengamalkannya… terima kasih

  21. ieda berkata:

    assalamualaikum..mohon izin untuk mengamalkan ayat ini..terima kasih

  22. mdsharp87shafie berkata:

    izinkan sya mangamalkan ayat ini ….pak,salam

  23. budi santoso berkata:

    budi
    Assalamualaikum, saya mhon ijin untuk mengamalkan doa ini.. terima kasih.

  24. Noor Halizah bt Osman berkata:

    Assalamualikum, izinkan saya amalkan ilmu ini ya

  25. putri berkata:

    terima kasih pak ats infonya..

  26. sundhee berkata:

    assalamualaikum saya mohon iin untuk mengamalkanya

  27. sundhee berkata:

    assalamualaikum ijinkan saya untuk mengamalkanya

  28. bob berkata:

    hari selasa tu hari selasa mlm rabu atau hari isnin mlm selasa?

  29. Rosmiza Erik berkata:

    insyaallah saya akan terus mengamalkan doa2 ini..tkasih atas info yg bermanfaat ini

  30. Nana berkata:

    Assalamu’alaikum…
    maaf mau bertanya,, apakah petua’nya itu sesuai dengan hadis atau bagaimana?

    makasi .. 🙂

  31. nur berkata:

    Assalam mohon izin dambil doa ini dan diamalkn untuk tujuan baik insyaAllah

  32. bro berkata:

    assalamualaikum…
    izinkan hamba memngambil doa ini dan mengamalkannya…amin

  33. yumi heni koma berkata:

    sya mohon izin untk mngamalkan surah ini ya pakcik.

  34. alex berkata:

    pak cik saya mnta izin tuk mengamalkannya

  35. Ahmad reson..Ae berkata:

    Assallammu’alaikum wr ,wb,, Pakcik yth…mohon izin untuk mengamalkan semua ilmu yamg ada di blog ini…

  36. rey berkata:

    slm….mohon ijin utk amalkan

  37. aimar berkata:

    saya pun mohon ijin untuk mengamalkan ilmu pas cik salam ini…terima kasih..

  38. dae berkata:

    hamba allah mohon izin

  39. anaknda berkata:

    mohon ijin utnuk mengamalkannya..saya bayar dengan mendoakan bapa ya..

  40. Mohd berkata:

    minta izin utk diamalkan..

  41. izzatie berkata:

    minta izin sya mengamalkannya.trima ksih

  42. asyikeen berkata:

    salam, mohon keizinan untuk berkongsi dan mengamalkan..

  43. DANN berkata:

    assalamulaikum mintak izin nak gune untuk kebaikan hamba…:) moga manfaat

  44. Izhan berkata:

    Salam!sy nk minta ilmu ini.utk amalan kebaikan..smgo d restui pak..balas

  45. baizura berkata:

    minta izin utk di amal kan

  46. tamizan berkata:

    Salam.. Saya mintak izin mengamalkan terima kasih

  47. azlina berkata:

    salam minta izin untk amalkan.

  48. arezeeq berkata:

    minx izin utk diamalkan

  49. syakhawi berkata:

    izinkan saya..

  50. syakhawi berkata:

    izinkan saya….

  51. syakhawi berkata:

    izinkan saya…pakcik

  52. zurie berkata:

    minta halalkan dan izinkan saya ambil dan amalkan yang bagus ini. Moga allah memberkati tuan dan terima amalan ini. Amin

  53. shah berkata:

    Assalamualaikum…saya mohon diizinkan mengamalkannya. Jazakallah.

  54. hmad faridd berkata:

    Mohon. Ridho dann izinnya pak cik

  55. faridachmad berkata:

    Mohon ijin

  56. Anniz berkata:

    Mohon izin saya amalkan..pak.

  57. eza berkata:

    minta izin diamalkan semua ilmu2 yg ada di sini….terima kasih…

  58. shamoy berkata:

    mohon izin untuk di amalkn

  59. Jamaliah berkata:

    Izinkan saya amalkannya.

  60. ashnia berkata:

    saya minta izin utk mengamalkannya..terima kasih

  61. yhady berkata:

    makasih atas amalannya… akan saya coba,,, mohon izin yaaa… dan mohon doa nya juga

  62. mie berkata:

    minta izin utk mngamalkannya… tk

  63. yus berkata:

    assalamualaikum pak cik.. mintak izin tuk down load & diamalkn.. moga manfaat.. Tq..

  64. hasan ishak berkata:

    izinkn sye

  65. maya andriani berkata:

    asalaualaikum,,,,izin saya mengamalkan doa tsb …….makasi

  66. syerli berkata:

    izinkan sy utk mengamalkannya….

  67. hamzah hamzani berkata:

    mohon izin..pakcik

  68. yusnani berkata:

    mohon izin…ya pakcik saya mengamalkannya….

  69. Aidil berkata:

    Terima kasih diatas tunjuk ajar..Saya minta izin untuk mengamalkannya..Terima kasih

  70. Muhamad Nasri berkata:

    assalamualaikum.pak,ijinin saya mengamalkn.
    dan tolong ijinan saya untuk berkongsi dengan saudara sahabat yang memerlukan.
    semoga bertambah manfaat untuk kebaikan.
    untuk bapak,semoga panjang umur,d murahkan rezeki,d berikan kesihatan,d jadikan orang yang memperoleh Ridha ilahi.Amin Ya RAbbal Alamin.

  71. Iyna Lynazz berkata:

    Assalamu’alaikum.

    Surah Yusuf Ayat 4, Mohon izinkan sy utk mengamalkannya…PakCik.
    Insya Allah. Terima kasih.

  72. ros berkata:

    mohon izin amalkan

  73. sativa berkata:

    as-salam. minta share

  74. mohd kamal berkata:

    assalamualaikum… minta izin untuk mengamalkannya ya pakcik

  75. hatta berkata:

    assalamualaikum… minta izin untuk mengamalkannya ya pakcik

  76. aku berkata:

    salam, mohon izin untuk diamalkan.

  77. mohamed noor berkata:

    saya rasa saya tak perlu amalkan doa ini sebab saya sendiri dah terlalu hensom,,,,,hehehehehe

  78. Hamsinah berkata:

    mohon ijin nya saya buat mengamalkan nya. insya allah..

  79. adibah berkata:

    buat tiap hari selasa je ke?kalo gtu sy pun nk amalkn..boleh kn pak…

  80. muz berkata:

    minta keizinan amalkan ayat ini

  81. maz berkata:

    t kasih pkcik.izin utk saya amalkan dan share dgn kawan2.

  82. Dhia berkata:

    Izin amalkan

  83. azrul berkata:

    saya pun minta izin atas ilmu ini, moga ianya diberkati illahi…amim.

  84. dody sasmanda berkata:

    mohon ijin pak cik, saya Dody Sasmanda dari Surabaya
    untuk mengamalkan amalan panjenengan

  85. shsh berkata:

    mohon ilmu ape jua

  86. qyn berkata:

    Mohon amal

  87. ayu berkata:

    mohon share ye

  88. eiyka berkata:

    assalamualaikum,,,izin kn syew mengamalkan nyer yer,,,dan terima kasih atas perkongsian,,

  89. zoel berkata:

    mohon ijin mengamalkannya….

  90. larra d berkata:

    terima kasih dan izinkan saya

  91. maryam berkata:

    assalamu alaikum..mohon izin mengamalkannya..terima ksh

  92. Alia berkata:

    orang kata kalau air dalam gelas tak bertutup di ludah syaithan! abes air tu pulak kita minum!! biar betul!!Kalau tak salah saya, Rasulullah pernah berkata – tutup lah bahan minum kamu supaya tak di ludah syaithan! Wallahualam.

    • Masri berkata:

      Yalah. saya pun pernah dengar macam Alia said.Tapikan…kalau nak fikir logik,logik,logik (kepala sendiri bukan bersandarkan mana-mana nas) kita tak boleh minum semua air kerana semua sumber air datangnya dari sungai atau empangan yang tak ditutup. Mungkin dimaksudkan air yang dalam rumah kita saja. wallahua’lam.

  93. sizuka berkata:

    terima kasih,,mohon izin utk diamalkan…

  94. ahmad berkata:

    mohon ijin untuk di amalkan

  95. md adde berkata:

    Assallammualaikum ljin izinkan saya memakainya.
    Assallammualaikum..

  96. Muhammad Shafiq berkata:

    assalammualaikum wbt . minta izin anak mengamalkan doa yang dikongsi oleh sedara dan minta izin anak berkongsi dengan sahabat yang lain demi kebaikan manfaatnya . terima kasih dan assalammualaikum wbt …

  97. bunga ros merah fifi berkata:

    assalammualaikum sy minta izin untuk menggunakan doa ini

  98. Khairi berkata:

    apa la korang ni da mencari dan terjumpa…tapi banyak songel …klau da bodo cari org yg pandai ..bile da bg ilmu byk soal ..klau nk tau berjaya ke cuba amalkan dan yakin tawakkal pada allah ..klau x jadi jgn le marah sesape ..sendiri yg bodoh…klau sihir…. benda yg dilarang tu la jd sihir…tujuan klau x baik jd la sihir klau ko kata ayat ni ayat quran x perlu mintak izin mengamalkannya…nape nabi mintak izin dgn jibril utk mengamalkannye….korang igt korang pandai..klau pandai buat ayat sendiri….

    • LIN _MAKNANYA "LEMBUT" berkata:

      salam en Khairil yang penyantun. ubat kepada tidak tahu adalah bertanya. contoh mudah makanan yang kita tidak tahu dari mana datangnya pun semestinya kita siasat dulu siapa pemiliknya.kita mesti ambil tahu sumber nya dari mana. firman Allah menyatakan, sekiranya tidak tahu maka bertanyalah kepada orang yang ahlinya atau yang mengetahui tentangnya. kita mesti jauhkan diri dari sifat taklid iaitu mengikut membuta tuli. tidak bertanya sesat jalan. semoga dengan sikap mengambil tahu menambahkan keyakinan dan keimanan kita kepada Allah yang maha bijaksana. saya minta maaf ye.khairi tu maksudnya baik kan. nama adalah satu doa. moga kita semua baik2 belaka. AMIN YA RABBAL ALAMIN

  99. dayang berkata:

    mohon izin copy doanya pak.

  100. Nina berkata:

    izinkan saya mengamalkannya pakcik

  101. izan berkata:

    saya mohon izin amalkan doa ni…

  102. manusia biasa berkata:

    Assalamualaikum.. minta maaf terlebih dahulu.. tanpa semua ini, dengan mengambil air sembahyang kita sudah dapat menyerikan wajah kita.. sebelum kita menyerikan wjah, lebih baik kita menyerikan hati kita dahulu.. dengan hati yang bersih barulah nampak wajah kita berseri dengan izin Allah swt

  103. hafiz berkata:

    assalammualaikum mohon izin mengamalkan terima kasih.

  104. mohd khalid berkata:

    bukan stakat doa2 atau ayat2 yg diberi diatas sahaja…tp semua ayat2 suci Al Quran baik diamalkan tanpa mintak izin sesiapa…sbb Al Quran itu mmg diturunkan oleh Allah utk semua manusia….Allah jua yg memiliki segala yg ada diatas dan dibumi…Allah maha kaya…..

  105. Adiva berkata:

    Mohon izin mengamalkan

  106. nukma berkata:

    terima kasih…minta halalkn ilmu dan izin utk amalkan..:)

  107. SALSA berkata:

    ASS…. SAYA JUGA INGIN MENGAMALKAN, BOLEH YA PAK CIK

  108. Virly berkata:

    Di mohon izin untuk mengamalkan nya,,,

  109. maiza berkata:

    mohon saya kongsi amalan ini…terima kasih

  110. usman berkata:

    mohon ijazah nya untuk saya amalkan terima kasih

  111. mip berkata:

    mohan ijin mengamalkannya

  112. faizuera aziz berkata:

    mohon izin utk mengamalkannya…

  113. mann berkata:

    Sembahyang…Berdoa..buat baik, insyallah Allah serikan wajah kita. amin

  114. zura berkata:

    mohon izin..mengamalkan semua doa disini..

  115. pngent bangkit berkata:

    mohon ijin doa.a

  116. kulai layu berkata:

    salam pakcik mohon izinya diamalkan oleh saya!

  117. za berkata:

    sebenarnya ayat alQuran xlah perlu minta izin pada sesiapa,minta pada diri sendiri keyakinan diri dekat dgn allah 2 le yg wajib utk jadi insan sempurna…amin

  118. norhayawati berkata:

    izin amal ayat ini

  119. ct berkata:

    mohon izin u mgamalkan nye

  120. hanif berkata:

    mohon iji untuk di amalkan

  121. Indra suryodiningrat berkata:

    Terimakasih atas infonya”semoga bermanfaat bagi yg mengamalkanya

  122. taufix0 berkata:

    doaingnmendapat0cewekgmn0d0anx

  123. teena berkata:

    Izinkan saya untuk mengamalkan nya…

  124. Nora berkata:

    Salam..sy kurang pasti jika doa ini ditujukn kpd kekasih dgn niat baik supaya cpt dinikahi..mula dgn bismillah abis surah nabi yusuf,perlu diaminkn dan bca bismillah lg tuk surah thaaha dan diamin..jika tidak jumpe kekasih,mungkin bgaduh..bagaimana mahu tujukn doa ini kepadanya?hrp dpt jwpn scptnya..trima kasih

  125. orang biase berkata:

    assalamualaikum , minta izin tuk amal yew ..

  126. kaelani berkata:

    Assalamaualaikum
    mohon izin untuk mengamalkan y
    Bismillah.

  127. romli berkata:

    a’Kum….saya mohon izin untuk mengambil beberapa pelajaran yang berkaitan dari laman tuan…tq

  128. zul berkata:

    mohon izin tuk

  129. gee rania berkata:

    izinkan saya untuk berkongsi petua ini…tk
    -gee rania-

  130. ijah berkata:

    mohon ijin juga untuk mengamalkannya pak cik, hehehe

  131. shazwani berkata:

    Nak tnye…yang simpan air dkat luar stiap hari selasa tu pukul 12.00 pm nak ke selasa ke atau pukul 12.00pm nak ke rabu

  132. ezaine berkata:

    mohon izin utk d amalkn guru.

  133. Agus sandi berkata:

    Trims telah berbagi

  134. farihad berkata:

    slm qoblitu,,,al fatihah,,,izin utk sya amalkn,,,trima ksih tuan,,,

  135. mohd amin berkata:

    mohin ijin utk mengamal nya

  136. man berkata:

    salam,,, ijin kn sy mengamalkn nya…

  137. lyena berkata:

    asssalamualaikum..mohon izin utk mengamalkan ayat diatas..

  138. Pingback: Doa Pengasih dan Penyeri Wajah - Easy Blog

  139. husin berkata:

    Qobitu ya ustad

  140. izzat berkata:

    Mohon amalkan

  141. jemah berkata:

    Assalamualaikum,
    Saya ni alhamdulillah antara org yg mengamalkan surah thahaa ayat1-6 . so far memang berkesan kalu nak lembutkan hati orang. Saya pun dulu rajin bace surah yusuf. Kadang2 kawan2 selalu kata wajah saya macam berseri. ( bukan la nak proud cuma nak kata berkesan). Saya dulu tak tahu pun surah yusuf boleh mendatangkan seriwajah, bila saya tahu boleh naik seri, baru macam make sense la kenapa kadang2 orang puji. Sebab saya ni gelap x cerah , kadang mcm peelik kenapa orang cakap mcm tu.Ada sorang kawan saya pun selalu amalkan ayat Yusuf ni jugak, and memang selalu kawan kata dia berseri2 ( walaupun Muka dia agak banyak jerawat) . Cuba lah amallkan, and kenee yakin. Semuanya dari Allah. Insyallah berkesan

  142. Raja Ema berkata:

    terima kasih

  143. azmiaziz berkata:

    mohon izin tuk..

  144. ahmad berkata:

    makasih atas ilmunya pak dan minta ijin untuk di amalkan

  145. ahmad berkata:

    makasih atas ilmunya minda ijin untuk mengamalkannya

  146. khairul berkata:

    Assalamualaikum , izin kan saya untuk mengamal nya. Semoga bermafaat dan diberkati.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s