Doa untuk mendapatkan ketul emas yang bersepah di alam ghaib

Contoh bijih emas

Semalam aku pergi ke rumah Gusjogo di Teluk Intan berserta Wannura dan Prof Dr Mir Khalid Sabran untuk berbincang mengenai Seminar Perubatan Alternatif yang kami anjurkan pada 9hb June 2013 di Kuala Lumpor.

Ketika sebelum bertolak dari rumah di Tambun Ipoh aku memegang megang seketul bijeh emas lebih kurang sebesar penumbuk untuk dibawa sebagai buah tangan ketika bertemu Gusjogo. Tapi kemudian hati ku berat untuk membawanya bijih emas pada hari tersebut dan bercadang untuk membawanya kemudian hari sehingga emas tersebut lebih matang.

Setiba di Telok Intan Prof Dr Mir Khalid Sabran memberitahu Gusjogo ada rakannya yang ingin memohon pertolongan Gusjogo untuk mengambil berlori lori emas di alam ghaib ditanah pusaka miliknya.Aku doakan mereka berjaya.

Peliknya jika Prof Dr Mir Khalid Sabran bertemu aku dengan Gosjogo beliau sering mengajak aku menjelajah ke alam ghaib. Kali ini aku terpaksa menolak pelawaan Prof Dr Mir Khalid Sabran menjelajah ke alam ghaib kerana aku sedang sibuk di alam nyata. Aku sedang menyiapkan tesis mengenai Quantum urut terapi dan reiki dan itulah kenyataannya.

Dan sewajarnyalah aku menyerahkan urusan Prof Dr Mir Khalid Sabran berserta rakannya untuk mengambil emas di alam ghaib ini kepada Gusjogo kerana Gosjogo lebih arif mengenainya.

Sebagai tidak menghampakan Prof Dr Mir Khalid Sabran di bawah ini aku titipkan kaedah yang aku gunakan untuk mengambil emas di alam ghaib, tapi aku hanya memperolehi cuma beberapa kilo sahaja, tidaklah sehingga beberapa lori seperti ynag Prof Dr Mir Khalid Sabran idamkan.

Mungkin Prof Dr Mir Khalid Sabran selalu mendengar bahwa didalam perut bumi atau didalam dasar laut terdapat banyak harta atau barang pusaka zaman dahulu yang terkubur atau terpendam sehingga tidak mungkin diketahui keberadaan dan kedalamannya. Sehingga lama kelamaan harta atau benda pusaka tersebut akan musnah ditelan waktu.

Jika anda memiliki keinginan kuat dan mau berusaha keras untuk medapatkannya sebenarnya ada cara ilahiyah yang cukup dahsyat dapat dijadikan sarana untuk mengetahui dimana harta karun/harta pusaka berada kemudian dengan cara biasa menggali atau mengkorek maka harta atau benda tersebut akan mudah didapat.

Caranya adalah sebagai berikut. Sebelumnya amalkanlah ilmu mendapatkan harta / benda pusaka yang terkubur dan terpendam :

“Wayaquuluuna haazal wa’du in kuntum shoodiqiin”

Sebanyak 3000x atau lebih selama 7 hari, dimulai pada hari sabtu kemudian hari terakhir yaitu hari ke tujuh atau bertepatan hari jum’at maka berpuasalah seperti bulan ramadhan. Insya allah anda akan mendapat petunjuk berupa jawaban keinginan mengetahui dimana harta karun berada.

Yang paling baik apabila di iringi setiap malam selama tujuh hari lakukan sholat sunat hajat dua rekaat dan setelah sholat hajat maka membaca ilmu tersebut sebanyak ketentuannya kemudian meminta kepada Allah SWT segala apa yang dihajatkan.

Misalnya ada petunjuk yang diberikan dari alam ghaib baik itu melalui mimpi dan sebagainya bahwa pada suatu tempat tertentu dalam perut bumi atau dalam laut terdapat benda bertuah atau bahan mulia seperti emas dan sebagainya, kemudian yakin betul (tidak ada keraguan) maka anda dapat mengkorek atau menggali tempat tersebut sesuai dengan petunjuk yang datang.

Biasanya ketika melakukan penggalian atau proses pengangkatan benda atau harta akan datang bermacam godaan yang dapat mengganggu bukan dari bangsa manusia maka perbanyaklah doa penunduk nabi sulaiman sebagai berikut:

“Innahu min sulaiman wa innahu bismillahhirrtohmanirrohim, ala ta’alu aliyya wa’tuni muslimin”

Usir dengan perintah yang tegas pada mahkluk tidak kasat mata itu pergi dan tidak boleh mengganggu anak cucu nabi sulaiman sebagai kalifah Allah.

Dalam ke ilmuan ini “kata bathin” sangat diutamakan. Apabila dalam bathin yang mengerjakan bahwa benda atau harta yang ada dalam perut bumi itu hilang musnah atau tidak ada maka jangan dilanjutkan penggaliannya. Karena kalau dipaksakan maka benda atau harta yang ditemukan akan berubah jadi batu dan tanah yang tidak berharga.

About these ads

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

47 Responses to Doa untuk mendapatkan ketul emas yang bersepah di alam ghaib

  1. zainal says:

    Ayah nal ingin berkenalan dgn pakciklioo – 013979641

  2. merrybj says:

    assalammualaikum …. ada tak ayat yang boleh menyatakan barang ghaib ?

  3. puteri cahaya bulan purnama says:

    Saya berketurunan bangsawan dan nenek moyang saya ada mewariskan harta pusaka untuk saya ambil dari alam ghaib. Telah beberapa kali saya cuba untuk mengangkatnya tetapi tidak berjaya. Boleh bantu saya?? Saya bukan gila harta tetapi ini adalah ‘amanah’ nenek moyang saya. Banyak kali saya kena tipu dengan pawang termasuk pawang Indonesia. Saya adalah pewaris yang sah dengan bukti-bukti yang sangat kukuh. Harap rahsiakan e-mail saya..

  4. alah kalau kayak gitu udah sering nyoba tapi nggak pernah berhasil tu,,,

  5. syazwan says:

    Assalamualaikum sahabat… yang dimaksudkan berpuasa seperti di bulan Ramadhan itu adakah berpuasa selama sebulan atau selama sehari selepas selesai membaca ayat2 tersebut?

  6. manap mustafa says:

    pohon amalkan ayat ini boleh x

  7. damian says:

    mohon di ijinkan mengamalnya pak

  8. abu says:

    Macam mana pulak kalau harta karun alam ghaib tu ada nama peliknya… contohnya saya.. tapi macam mna cara nak ambilnya.. sedangkan dah jumpa macam2 dukun mengatakan saya pemilik harta karun tu..tapi sampai sekarang tak ada lagi muncul harta karun tu…

  9. ahma mustari says:

    Salam Admin! diminta supaya semua doa-doa yang diberi dituliskan dalam tulisan al quran untuk memudahkan menghafal. Doa dalam tulisan rumi akan menyebabkan sebutan tajuidnya lari dan makna berubah. Harap maklum.Terima kasih

  10. Mohd says:

    Assalamualaikum saya Minta izin mengamalkannya Dan mohon doa restu.
    Wasalamualaikum

  11. Mohd says:

    Assalamualaikum Wak saya mohon pertunjuk adakah caranya untuk mengambil rezeki saya sahaja Dari alam ghaib Dan cara cara Nya dengan izin Allah. Mohon pertolongan Dan pertunjuk.

    Wasalamualaikum

  12. om.latinapa says:

    dikampung aku kayakx banyak harta karung cuman kita dsini nggak tau cara ngambilx,mohon aku dituntung dapetx,mksih sblomx salam

  13. mohd hisham says:

    untuk menaikkan harta karon warisan.sipewaris pertama hendaklah bersih terus dengan allah.kerana harta yang dialam gaib dijaga mahlok gaib.pewaris hendaklah minta petunjuk dari allah.sembahyang hajat,minta kebenaran penjaga bumi,dan penungu kampong.ini dibuat olih pewaris,yg iklas dan bersih baru jadi.atau carik orang yg warak terus degan allah baru bolih….kerjakan amalan di atas hinga mendapat alamat,petunjuk dari allah…

  14. PAHRUDIN says:

    pak ni saya mau tanya sama bapak….kami ada jg mempunyai nenek yang kaya dan harta banyak sekali ,, tapi hartanya itu gak ketm ketm.. klu bolh tahu harta tersebut ap bisa dia gaib atau tidak…. ni no hp sy pak 0823 8849 0906. mhn jwaban nya pak… klu bisa saya minta no hp bapak…

  15. is says:

    AKO KAYO….

  16. dinaje says:

    Mohon izin amal ayat yg diberi..dan mohon pembuka dan penutup amalan. Saya berkeperluan untuk membayar hutang..harap pakcikli sudi membantu. Terima kasih

  17. frajifj says:

    pengalian nya pada malam hari/siang hari?

  18. mohd redzuan ismail says:

    Assalamualaikum……Macam macam hambo dah dengar…. kawan hambo dari jb dah bertahun tahun bercerita dan adakalanya berusaha untuk dapatkan…. tapi pi mai pimai tang tu juga…. hambe hanya ingin tahu… sekian mohon penjelasan….

  19. mohamad rashid says:

    ASSALAMUALAIKUM.PAK MOHAN AMAL AYAT YANG DI BERI TU.

  20. mohamad rashid says:

    assalamualaikum……pak boleh kah saya ingin beguru dengan bapak…..

  21. ada harta karun berbentuk kepala kambing di daerah jambi, sudah nak coba angkat belum juga sanggup. Dijaga oleh 7 pintu gerbang gaib. Baru bisa tembus 4 gerbang gaib itupun sudah kualahan, jika bisa mohon di bantu

  22. sabree says:

    usaha sendiri ada lah lebih baik …..

  23. sultan says:

    Subhalallah,kalo benar seperti itu,maka harta yg tenggelam sejak dulu,bisa di angkat :Ɣå媪:,tp saya ingin tau hukum’y haram atau halal pak…..tank

  24. mohd nasri says:

    SALAM…SAYA PERNAH MEMBAWA SEORANG YG MAHIR MENZAHIRKAN PEMBERIAN BUNIAN KEPADA ALAM NYATA..SETELAH SEGALA ZIKIR DAN SYARAT DIPERSETUJUI…MAKA PIHAK BUNIAN SEDIA MEMBERI EMAS TERSEBUT…TAPI MALANG BILA TARIKH UNTUK MEMGAMBIL EMAS TERSEBUT…ARAL MELANDA ..KERETA BOLEH ROSAK UNTUK PERJALANAN KE TEMPAT PENGAMBILAN..

    RALAT SANGAT BAGI KAMI DAN JUGA YANG MEMBUAT..SEKARANG MENCARI PENGGANTI UNTUK MENERUSKAN USAHA TERSEBUT..KERANA ORG LAMA UZUR

  25. Indonesua genggam internet,kerja nyata tanpa gaip,penghasil rupiah setiap saat lewat internet ,facebook,tewiter,dll,mau tau??? Klikk aja,http://tekansini.com/?id:arnoldus

  26. faisal says:

    saya perlu bantuan bpak.
    saya mau menjdi murid bpak. spaya saya bsa sperti bpak .
    hdup saya skrg sangat lah miskin saya mau jdi org yg sukses pak .bntu lah saya pak.tak tau lge kmn saya hrus mencari uang utk menafkah kan keluaga saya.kalau bpak mau mnjdi kan saya murid bpak saya sangat berterima kasih.ne n0 hp saya.082367812991.stiap hri saya brd0’a kpda ALLAH supaya ad yg mau bntu saya skrg ini. skian dan trima ksh.by faisal

  27. jek says:

    apa smua doa” bnar

    • dubAlang says:

      memang di dunia ada dua alam ,nyata,ghoib . Tapi ndk berlebih2an seperti ini makanya sekarang marak terjadi kegilaan bagi para pemburu ghoib melewati Tarekkat,ada juga dgn bantuan dukun(uang habis hasil ndk ada) Ada juga yg nuntut ilmu ghoib ktipu ratusan juta ck ck ck, inss untuk membukakan pintu ghoib bagi siapa yg mau belajar gratis koq silahkan kirim sms ke 085376170893 kasih kode dulu lalu sertakan pin bbm anda nanti saya invet/add,lewat bbm saya akan berbagi.

    • Mustakin Abd Rahim says:

      cuba tanya ustaz…. in shaa allah.. dpt jawapan

  28. harta Karun ade kuncinya jika ada kuncinya dapatlah kalau tak ade kuncinya susah sikit nask dapat

  29. Anedi says:

    Puasanya berapa hari

  30. Mazlan Abu Bakar says:

    Aslmkm… Saya dari Sabah, dan amat berminat dalam dunia ghaib yang penuh misteri. Saya ada menyimpan beberapa barang yang memiliki keistemewaan sendiri.. Jika nak sembang dengan saya boleh hantar msg ke e mail saya tuluntokou@gmail.com

  31. Anedi says:

    Yang dimaksud dengan puasa seperti bulam ramadhan, mohon penjelasannya

  32. Mohd Ridwan says:

    salam..saya kesempitan wang..tolong ajar saya macamana,saya ingin langsaikan hutang saya insyallah klau boleh ingin beli rumah dan sedekahkan wang itu pada badan kebajikan..tolong email saya encik..

  33. hendra irawan sebastian tobing says:

    mohn ijin pa cik…

  34. roslihuddin bin idris says:

    boleh tak minta alamat atau no hp gusjogo

  35. aimi says:

    jika benar pekara ini nyata,tunjukkan bukti tersebut,agar dapat melihat kebesaran allah

  36. Mustakin Abd Rahim says:

    Assalamualaikum, saya nak tanya.
    Ada x nak bagi batu permata bercahaya ?
    Hanya untuk memastikan bahawa batu tersebut ori. bukan batu yang dijual kat pasar malam.
    Mohon balas..

  37. mankrida says:

    Reblogged this on krida Club House and commented:
    Doa untuk mendapatkan ketul emas yang bersepah di alam ghaib

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s