Doa Nurun Nubuwwah dan rahsianya

Ertinya:
“Ya Allah, Zat Yang memilikikekuasaan yang agung, yang memiliki anugerah yang terdahulu, memiliki wajah yang mulia, menguasai kalimat-kalimat yang sempurna, dan doa-doa yang mustajab, penanggung Hasan dan Husain dari jiwa-jiwa yang haq, dari pandangan mata yang memandang, dari pandangan mata manusia dan jin. Dan sesungguhnya orang-orang kafir benar-benar akan menggelincirkan kamu dengan pandangan mereka, ketika mereka mendengar Al-Quran dan mereka berkata: “Sesungguhnya (Muhammad) benar-benar orangyang gila, dan al-Quran itu tidak lain hanyalah peringatan bagi seluruh umat. Dan yang mengijabahi Luqmanul Hakim, dan Sulaiman telah mewarisi Daud a.s. Allah adalah Zat Yang Maha Pengasih lagi memiliki singgasana yang Mulia, panjangkanlah umurku, sihatlah jasad tubuhku , kabulkan hajatku, perbanyakkanlah harta bendaku dan anakku, cintakanlah semua manusia dan jauhkanlah permusuhan dari anak cucu Nabi Adam a.s.,orang-orang yang masih hidup dan semoga tetap ancaman siksa bagiorang-orang kafir. Dan katakanlah : “Yang haq telah datang dan yang batil telah musnah, sesungguhnya perkara yang batil itu pasti musnah”.Dan Kami turunkan dari Al-Quran suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman, dan Al-Quran tidak akan menambah kepada orang-orang yang berbuat aniaya melainkan hanya kerugian. Maha SuciAllah Tuhanmu Tuhan Yang Maha Mulia dari sifat-sifat yang di berikan oleh orang-orang kafir. Dan semoga keselamatan bagi para Rasul. Dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam.”

Di antara khasiat –khasiatnya adalah seperti berikut;

(1) Pelindung dari Sihir.
Di riwayatkan , bahawa Rasulullah SAW bersabda setelah solat Subuhketika duduk-duduk bersama para sahabat di Masjidil Haram, tiba-tibadatanglah Malaikat Jibril a.s. membawa doa Nurun Nubuwwah, serayaberkata : ”Wahai Rasulullah, aku telah di utus oleh Allah Subhanahu WaTaala untuk menyampaikan doa ini kepadamu / Rasulullah”. Selanjutnyabeliau bersabda :”Doa Nurun Nubuwwah ini banyak sekali faedahnya biladi baca dan diamalkan. Dan apabila tidak dapat membaca atau tidakhafal, maka cukuplah ditulis, kemudian tulisan tersebut disimpan dalam rumah, maka Allah akan senantiasa memberikan perlindungan kepada penghuni rumah itu dari sihir / tenung atau penyakit.

(2) Hajat Tercapai.
Barangsiapa yang membaca dan mengamalkan doa ini secara istiqamah pada setiap selesai solat sekurang-kurangnya sekali, maka Insya Allahapa pun hajatnya akan segera terlaksana.

(3) Penyelamat dari gangguan makhluk halus.
Bilamana doa Nurun Nubuwwah ini ditulis pada kertas lalu tulisantersebut di letakkan pada tanaman, Insya Allah tanaman tersebut akan selamat dari hama, apabila di letakkan pada tempat-tempat yang menakutkan atau pada tempat-tempat yang ditempati syaitan atau iblis,jin atau hantu dan segala macam jenis makhluk halus, maka dalam waktusingkat mereka akan bubar dan minggat tanpa kembali lagi.

(4) Dimuliakan orang
Rasulullah SAW bersabda , ”Jika kamu ingin dimuliakan oleh orang lain, maka bacalah Doa Nurun Nubuwwah.”

(5) Pengasih
Bilamana anda ingin mendekati raja / menteri atau orang yang berpangkat atau berkumpul dengan orang banyak maka bacalah doa ini padatiap hari sekurang-kurangnya sekali, Insya’Allah semua orang yang andadekati itu akan menaruh kasih sayang.

(6) Air masin menjadi tawar
Bilamana anda pergi belayar naik perahu, kemudian disitu anda kehabisan air minum, maka bacalah doa ini pada air laut, Insya’Allah air laut yang semulajadi masin itu berubah menjadi tawar dan boleh andaminum.

(7) Bertemu para nabi.
Rasulullah SAW bersabda: ”Barangsiapa yang ingin bertemu dengan para Nabi, maka bacalah doa Nurun Nubuwwah sebanyak seratus kali,kemudian tidur, Insya’Allah akan mimpi bertemu dengan para Nabi, disamping itu siapa pun pun yang melihatnya akan menaruh kasih sayang,dan hendaknya tidak terhenti dalam mewiridkan doa Nurun Nubuwwah inihingga sampai anak cucu.

(8 ) Penyembuh Kesakitan.
Bilamana ada orang sakit, maka bacalah doa ini pada minyak (minyakkelapa / sawit wijen), kemudian sapukan pada tempat yang sakit, Insya’Allah akan lekas sembuh.

(9) Mengubat dari kerasukan.
Bilamana ada orang di rasuk hantu, syaitan dan jin, atau gila, maka cara mengubatinya adalah sebagaimana di atas.

(10) Kuat berjalan
Bilamana anda ingin kuat berjalan, bacalah doa tersebut pada daunsirih yang bertemu ruasnya, kemudian sapukanlah mulai dari kepalahingga kaki, Insya’Allah anda akan kuat berjalan walau sejauh perjalanan yang anda tempuh itu.

(11) Turun hujan.
Bilamana akan turun hujan dalam suatu perjalanan, agar anda tidak kehujanan, maka bacalah doa tersebut, Insya’Allah tidak jadi turunhujan.

(12) Pengaman bagi orang bertengkar
Bilamana ada orang yang bertengkar, sedang anda ingin melerainyamaka bacalah doa ini, Insya’Allah orang yang bertengkar itu akan berhenti dan akhirnya saling memaafkan.

(13) Musuh menjadi takut
Bilamana anda pergi berperang (fisabilillah), bacalah doa ini,Insya’ Allah tidak di kejar musuh, bahkan musuh akan lari tungganglanggang ketika bertemu dengan anda.

(14) Sulit bersalin.
Bilamana ada wanita bersalin yang sulit, maka bacalah doa ini pada pinggang atau mangkuk putih yang berisi air, kemudian airnya diminumkan, Insya’ Allah bayinya akan segera keluar tanpa kesulitan yang di derita oleh sang ibu.

(15) Sakit mata
Bilamana ada orang sakit mata, maka bacalah doa ini lalu tiupkan pada mata yang sakit itu. Insya’Allah akan lekas sembuh.

(16) Penawar gigitan ular
Bilamana ada orang digigit ular, atau kena sengatan binatang berbisa, atau kena racun dan penyakit lain, maka bacakanlah doa tersebut pada tempat yang terkena gigitan atau sengatan itu, Insya’Allah akan lekas sembuh.

(17) Raja Jin.
Bilamana anda ingin mendatangkan raja jin, maka bacalah doa ini sebanyak seratus kali dalam keadaan tidak berhadas (suci), baik sucibadan dan tempat, kemudian masuk ditempat yang sepi pada malam Jumaat.Insya’ Allah anda akan dijumpai oleh si raja jin itu.

(18 ) Terhindar dari Kekufuran.
Bilamana anda membaca doa ini pada malam Jumaat sebanyak lima puluhkali, Insya’Allah akan terhindar dari kekufuran, bid’ah dan dijauhkan dari perbuatan buruk.

(19) Menjumpai Jin.
Suatu keajaiban yang luar biasa bilamana ada jin yang ingin menyerupaimanusia, maka jadi lah ia manusia lantaran berkah-Nya doa Nurun Nubuwwah ini, begitupun manusia jika ingin menjumpai jin, maka ia mengamalkan doa tersebut.

(20) Penyelamat siksa neraka.
Bilamana doa ini di baca setiap hari, maka akan selamat dari siksa neraka, selamat dunia akhirat dan terhindar dari godaan syaitan.

(21) Ingin mimpi yang indah.
Bilamana anda ingin mimpi yang indah, maka bacalah doa ini pada malam Sabtu, sebanyak seratus kali, Insya Allah akan tercapai.

(22) Awet Muda
Bilamana anda baca pada malam Minggu, maka anda boleh awet muda walau usia sudah lanjut.

(23) Memberi keselamatan.
Bilamana anda baca pada malam Isnin, maka Allah akan memberikan keselamatan kepada anda, dijauhkan dari malapetaka.

(24) Menjadi kuat
Bilamana anda baca pada malam Selasa, maka anda akan menjadi kuat, serta terjauh dari penyakit.

(25) Gigitan yang kuat
Bilamana anda baca pada malam Rabu, maka gigi anda akan menjadi kuat, serta terjauh dari penyakit.

(26) Penyeri wajah.
Bilamana anda baca pada malam Khamis, maka wajah anda bertambah elok sehingga banyak wanita yang terpikat.

(27) Binatang menjadi patuh.
Bilamana anda baca pada malam Jumaat, maka semua binatang yang buas akan menjadi patuh terhadap anda.

(28 ) Melamar wanita.
Bilamana anda ingin melamar seorang wanita, maka berpuasalah seharidan malamnya jangan tidur, kemudian bacalah doa ini terus menerus ditempat yang sunyi, Insya’Allah lamaran anda di terima.

(29) Harta dunia.
Bilamana anda ingin harta dunia, maka bacalah doa ini pada kunyit (kunyit putih / temu) kemudian tanamlah di tanah, Insya’Allah akan jadi emas, tapi jangan berbicara atau beritahu orang lain

About these ads

Perihal Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

14 Responses to Doa Nurun Nubuwwah dan rahsianya

  1. daus says:

    TIMAKSH CIKLII..PERLUKAH SAYA BERGURU UNTUK MENMANFAATKAN AYAT NI..BOLEHKAH SENDRI2

  2. pakcikli00 says:

    Asalamualaikum

    Terima kaseh kembali tuan Daus, amalkanlah bersendirian dulu, bila tuan dah kawin nanti barulah berjemaah, Insyaallah.

    wasalam.

  3. Abdul Karim says:

    Belum ku temui doa dan ayat ini sebelum nya hadiah dari Allah melalui jibril kepada Nabo SAW ini amat berguna untu seluuh umat Islam Secara keseluruhanya,Semoga anda mezahirkan web ini dilimpahi kesejtraan dan curahan rahmat sepanjan zaman,Amin

  4. Daeng Nyampa' says:

    Assalamu ‘Alaikum Wr Wb.
    ijin copas doa nurun nubuwwahnya…semoga berkah dunia dan akhirat.
    Amin.

  5. mohd hafiz says:

    Assalamualaikum saudara pakcikli..

    Benarkah kita perlu mendapat ijazam/ijazat sebelum mengamalkan sesuatu doa supaya lebih afdhal/mujarab?

    Saya telah lama tahu mengenai doa nurun nubuwwah ini.. tapi tak pernah menghafal dan mengamalkannya kerana belum bertemu orang yang sudi mengijazamkan.. Bolehkah saudara ijazamkan doa ini untuk saya amalkan bersama keluarga.

    terima kasih..

    • shahrul says:

      Dalam Bab ADAB, perlu dan perlu….tetapi bagi orang-orang yang begitu menjaga sanad…mereka meletakkan hukum wajib…sebab segala wirid, doa, jampi , langkahan mesti ada tempat ambilnya…secara tak langsung jika kepada Guru maka dia akan menjadi saksi dalam hal kita nak berjalan di atas muka bumi ini, sebab lagi…jika yang datang kepada kita itu adalah syaitan atau jin, kita belum tentu dan pasti kenal akan ia adakah dari malaikat atau jin. Dalam bab untuk berilmu juga…mesti mengaku Murid kepada Murabbinya agar esok2 disana senang nak tunjuk siapa imamnya. Ana membicarakan sebegini bukanlah apa, sebab selepas berlakunya peristiwa 13 mei 1969…ramai yang mengambil ilmu dengan pelbagai cara, minum air segelas dah boleh bersilat..main jurus, sebab nak cepat dan mudah untuk jadi hebat…akhirnya selepas aman…maka ramailah juga yang gila isim, saka keturunan…banyak lagi la sebabnya. Sebab apa? cuma nak HEBAT disisi manusia.Saran ana carilah Guru Mursyid yang duduk dalam BABnya…mereka ada dimuka bumi ini…sebab mati satu Allah ganti satu walau sesaah selagi tidak berlaku kiamat.

  6. Amiey says:

    As salam…mohon utk sy guna & amalkan doa ini..terima kasih

  7. epul says:

    izin kn sy mengamal kn

  8. Hamba Allah says:

    Minta izin untuk menggunakannya

  9. shahrul says:

    Untuk SikDaud….ana mengharapkan lebih baik berguru….sebab itu yang lebih sahih dan ADAB untuk berilmu. Guru yang mewarisi lebih baik dari kita ambil merata-rata yang tidak tahu dari mana, dimana dan kemana?. Sebab…puak2 jin dan staitan cukup pandai dalam tipu helah. Jika kita berguru…faedahnya adalah Guru kenal jalan yang berhak untuk anak2 muridnya. Dan dia akan cepat2 membetulkan jika ada anak muridnya yang tersasul.

    • pakcikli00 says:

      Asalamualaikum

      Shahrul,

      Nasihat yang tuan lontarkan sekali imbas nampak baik, tapi berserta dusta dan tipudaya.

      Mereka yang arif sudah tentu mengenali dan meragui pendirian keIslaman dan keimanan mengenai ucapan anda.

      Bagaimana anda ingin menyatakan mengenai adab, jika untuk mengucapkan nama tuhan as Salam pun tidak mampu ketika memulakan ucapan.

      Apakah kita perlu mencela makhluk Allah untuk mempamirkan sifat mulia kita, kerana sifat mulia yang perlu ditunjukkan cukuplah sekadar memuji nama Allah dan bukan menkeji atau mencela seperti sifat yang anda nyatakan.

      Kenapa ketika berdoa sahaja anda mempersolkan mengenai guru, tapi tidak ketika untuk mengucap dua kalimah shadah, membaca al Fatihah, solat dan sebagainya?. Bukankah mengucap dua kalimah shahdah itu perkara yang pertama dituntut dalam Islam ?.

      Jika anda telah menyaksikan lailahaillallah Muhammadurasullullah, selain tiada tuhan yang anda sembah melainkan Allah dan anda sekurangnya sudah tentulah menghayati sifat sifat Rasulullah saw ia itu sidiq, amahah, tabliq dan fathonah,

      Suka saya menasihati anda supaya menjadi pengikut Rasulullah saw dengan menghayati sifat sidiq, amanah, tabliq dan fathonah sebelum layak menyampaikan amnah kebenaran itu dengan bijaksana.

      Tujuan saya membina weblog ini tidak lebih daripada mengembangkan ilmu pengetahuan. Supaya mereka yang dahagakannya tidak menjadi mangsa guru yang berjaja ilmu Allah di internet.

      Tidak perlulah anda memperkecilkan usaha saya mengembangkan ilmu pengetahuan diweblog ini hanya semata mata kerana masalah guru. Pokoknya selagi kita ingin berguru dengan anjing pun kita boleh berguru jika kita mengenal tuhanNya..

      Wasalam..

  10. farah says:

    assalamualaikum.izinkan saya share.trima kasih

  11. Hamba Allah says:

    “Sesungguhnya (Muhammad) benar-benar orangyang gila,

    Boleh terangkn mksud ayat diatas..

    Tq

  12. yusifa a says:

    Assalaamu’alaikum wr wb, saya mau tanya, untuk harta dunia, membaca doa di kunyit itu berapa kali baca, trus waktu yg tepat hari apa dan jam brpa. Mksh wassalaamu’alaikum wr wb

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s