Ayat Penyeri wajah dan Pengasih



Bacalah Surah Yusuf Ayat 4

Bermaksud:”Ingatlah ketika Yusuf berkata kepada ayahnya,” Wahai Ayahku, sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas buah bintang, matahari dan bulan kelihatan semuanya sujud kepadaku…”

Kemudian sambung Surah Thaahaa Ayat 39

Bermaksud:”Dan aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dariku, dan supaya kamu di asuh di bawah pengawasanku.”(Qs.thaahaa:39)

Caranya:Setiap kali bertemu atau bersua dengan kekasih/ suami, bacalah kedua ayat ini.

Utk dapatkan kesan yg baik, hendaklah diamalkan selalu membaca dihadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dgn hanya membaca di dalam hati.Selain itu, agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua2 ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali.

* Penting! Anda dilarang sama sekali menggunakan ayat ini dengan tujuan yang tidak baik.

amalkan surah Thaha. Ayat 1-6 baca dan amalkan untuk melembutkan hati.

Bacalah: Ya Rahman Ya Rahim (100 kali) sebagai wirid selesai solat untuk doa pengasih.

Amalan penyeri wajah samada untuk lelaki atau perempuan petuanya adalah seperti berikut pada hari selasa tepat jam 12 tengah malam ambil segelas air mineral atau air masak bekaskan di dalam cawan jangan tutup air itu dan selawat sebanyak 10 kali letakkan di luar rumah cari tempat yang sesuai supaya mudah terkena embun dan ambil air itu setelah lepas solat subuh, baca Bismilah 7 kali dan minum air itu dantinggalkan suku gelas untuk sapu di muka buat tiap-tiap hari selasa, kesan keajiabannya akan dirasai jika diamalkan dalam masa 7 hari amal kan nya selalu sehingga wajah kelihatan berseri seri.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

147 Responses to Ayat Penyeri wajah dan Pengasih

  1. nataurip says:

    Mohon ijin buat mengamalkannya Pak Cik. Salam

  2. mira says:

    doa amalan harian

  3. ham says:

    haruskah saya tiup di dalam air setelah membace selawat dan bismillah??

  4. nas says:

    assalamu alaikum pak cik ijin tuk down load moga manfaat..

  5. yudi says:

    assalamu alaikum pak cik ijin tuk amalkan..

  6. ida says:

    salam, minta izin utk diamalkan,t.kasih

  7. moch,nasir says:

    assalamualaikum, mohon ijin pak cik buat mengamalkannya
    balas

  8. abinabil says:

    assalamualaikom…..minta izin nak mengamalkan doa ini…terima kasih

    • hamba Allah says:

      kenapa perlu mintak izin untuk amalkan doa2 di atas?
      bukankah semua tue ayat suci al-quran.

  9. zul says:

    izinkan sya mangamalkan ayat ini ….pak,salam

  10. hilga aulia says:

    assalamualaikum mohon restunya gar amalan tersebut bermanfaat.
    trimakasih pak wassalamualaikm

  11. saiful says:

    assalamualaikum… minta izin untuk mengamalkannya ya pakcik…

  12. hamba Allah says:

    salam.
    kenapa perlu hari selasa untuk letak secawan air di luar rumah?
    tak boleh hari lain ker?
    maap kalau saya bertanya. petua nie bersandar pada apa?pengalaman atau ulama’ atau aper?

    • hamba yang sangat ingin tahu says:

      salam. PAK CIK mohon diberikan penerangan kepada semua yang nak beramal ni, kenapa mesti HARI SELASA dan ianya berlandaskan kepada apa. setiap yang kita lakukan, kita mesti mengambil tahu, sebelum di amalkan. supaya dengan pengetahuan itu, dapat meneguhkan lagi kepercayaan dan keyakinan kita. TQ

  13. azman says:

    pemilik blog ni dah mati ke?
    kenapa x jawab soalan orang?

  14. saya mohon izin tuk mengamalkannya pakcik,moga bermanfaat

  15. mazita says:

    saya mohon izin utk amalkannya..terima kasih..semoga bermanfaat

  16. Eya says:

    As salam…nak tanya…buat air penyeri wajah tu pada hari selasa malam rabu atau rabu malam khamis? keliru kerana misalnya dibuat pada hari rabu tepat 12am sudah dikira hari khamis bukan?? harap dapat jawab..sangat keliru…..

  17. amirul1586 says:

    assalamualaikum…mnta izin utk diamalkan…..

  18. Iskandar says:

    saya mohon izin tuk mengamalkannya pakcik,moga bermanfaat

  19. mohammad says:

    assalamualaikum cik,izinkan sy mengamalkannya ea..

  20. ADIVA22 says:

    As salam izinkan saya mengamalkannya… terima kasih

  21. ieda says:

    assalamualaikum..mohon izin untuk mengamalkan ayat ini..terima kasih

  22. izinkan sya mangamalkan ayat ini ….pak,salam

  23. budi santoso says:

    budi
    Assalamualaikum, saya mhon ijin untuk mengamalkan doa ini.. terima kasih.

  24. Noor Halizah bt Osman says:

    Assalamualikum, izinkan saya amalkan ilmu ini ya

  25. putri says:

    terima kasih pak ats infonya..

  26. sundhee says:

    assalamualaikum saya mohon iin untuk mengamalkanya

  27. sundhee says:

    assalamualaikum ijinkan saya untuk mengamalkanya

  28. bob says:

    hari selasa tu hari selasa mlm rabu atau hari isnin mlm selasa?

  29. Rosmiza Erik says:

    insyaallah saya akan terus mengamalkan doa2 ini..tkasih atas info yg bermanfaat ini

  30. Nana says:

    Assalamu’alaikum…
    maaf mau bertanya,, apakah petua’nya itu sesuai dengan hadis atau bagaimana?

    makasi .. :)

  31. nur says:

    Assalam mohon izin dambil doa ini dan diamalkn untuk tujuan baik insyaAllah

  32. bro says:

    assalamualaikum…
    izinkan hamba memngambil doa ini dan mengamalkannya…amin

  33. yumi heni koma says:

    sya mohon izin untk mngamalkan surah ini ya pakcik.

  34. alex says:

    pak cik saya mnta izin tuk mengamalkannya

  35. Ahmad reson..Ae says:

    Assallammu’alaikum wr ,wb,, Pakcik yth…mohon izin untuk mengamalkan semua ilmu yamg ada di blog ini…

  36. rey says:

    slm….mohon ijin utk amalkan

  37. aimar says:

    saya pun mohon ijin untuk mengamalkan ilmu pas cik salam ini…terima kasih..

  38. dae says:

    hamba allah mohon izin

  39. anaknda says:

    mohon ijin utnuk mengamalkannya..saya bayar dengan mendoakan bapa ya..

  40. Mohd says:

    minta izin utk diamalkan..

  41. izzatie says:

    minta izin sya mengamalkannya.trima ksih

  42. asyikeen says:

    salam, mohon keizinan untuk berkongsi dan mengamalkan..

  43. DANN says:

    assalamulaikum mintak izin nak gune untuk kebaikan hamba…:) moga manfaat

  44. Izhan says:

    Salam!sy nk minta ilmu ini.utk amalan kebaikan..smgo d restui pak..balas

  45. baizura says:

    minta izin utk di amal kan

  46. tamizan says:

    Salam.. Saya mintak izin mengamalkan terima kasih

  47. azlina says:

    salam minta izin untk amalkan.

  48. arezeeq says:

    minx izin utk diamalkan

  49. syakhawi says:

    izinkan saya..

  50. syakhawi says:

    izinkan saya….

  51. syakhawi says:

    izinkan saya…pakcik

  52. zurie says:

    minta halalkan dan izinkan saya ambil dan amalkan yang bagus ini. Moga allah memberkati tuan dan terima amalan ini. Amin

  53. shah says:

    Assalamualaikum…saya mohon diizinkan mengamalkannya. Jazakallah.

  54. hmad faridd says:

    Mohon. Ridho dann izinnya pak cik

  55. faridachmad says:

    Mohon ijin

  56. Anniz says:

    Mohon izin saya amalkan..pak.

  57. eza says:

    minta izin diamalkan semua ilmu2 yg ada di sini….terima kasih…

  58. shamoy says:

    mohon izin untuk di amalkn

  59. Jamaliah says:

    Izinkan saya amalkannya.

  60. ashnia says:

    saya minta izin utk mengamalkannya..terima kasih

  61. yhady says:

    makasih atas amalannya… akan saya coba,,, mohon izin yaaa… dan mohon doa nya juga

  62. mie says:

    minta izin utk mngamalkannya… tk

  63. yus says:

    assalamualaikum pak cik.. mintak izin tuk down load & diamalkn.. moga manfaat.. Tq..

  64. hasan ishak says:

    izinkn sye

  65. maya andriani says:

    asalaualaikum,,,,izin saya mengamalkan doa tsb …….makasi

  66. syerli says:

    izinkan sy utk mengamalkannya….

  67. hamzah hamzani says:

    mohon izin..pakcik

  68. yusnani says:

    mohon izin…ya pakcik saya mengamalkannya….

  69. Aidil says:

    Terima kasih diatas tunjuk ajar..Saya minta izin untuk mengamalkannya..Terima kasih

  70. Muhamad Nasri says:

    assalamualaikum.pak,ijinin saya mengamalkn.
    dan tolong ijinan saya untuk berkongsi dengan saudara sahabat yang memerlukan.
    semoga bertambah manfaat untuk kebaikan.
    untuk bapak,semoga panjang umur,d murahkan rezeki,d berikan kesihatan,d jadikan orang yang memperoleh Ridha ilahi.Amin Ya RAbbal Alamin.

  71. Iyna Lynazz says:

    Assalamu’alaikum.

    Surah Yusuf Ayat 4, Mohon izinkan sy utk mengamalkannya…PakCik.
    Insya Allah. Terima kasih.

  72. ros says:

    mohon izin amalkan

  73. sativa says:

    as-salam. minta share

  74. mohd kamal says:

    assalamualaikum… minta izin untuk mengamalkannya ya pakcik

  75. hatta says:

    assalamualaikum… minta izin untuk mengamalkannya ya pakcik

  76. aku says:

    salam, mohon izin untuk diamalkan.

  77. mohamed noor says:

    saya rasa saya tak perlu amalkan doa ini sebab saya sendiri dah terlalu hensom,,,,,hehehehehe

  78. Hamsinah says:

    mohon ijin nya saya buat mengamalkan nya. insya allah..

  79. adibah says:

    buat tiap hari selasa je ke?kalo gtu sy pun nk amalkn..boleh kn pak…

  80. muz says:

    minta keizinan amalkan ayat ini

  81. maz says:

    t kasih pkcik.izin utk saya amalkan dan share dgn kawan2.

  82. Dhia says:

    Izin amalkan

  83. azrul says:

    saya pun minta izin atas ilmu ini, moga ianya diberkati illahi…amim.

  84. dody sasmanda says:

    mohon ijin pak cik, saya Dody Sasmanda dari Surabaya
    untuk mengamalkan amalan panjenengan

  85. shsh says:

    mohon ilmu ape jua

  86. qyn says:

    Mohon amal

  87. ayu says:

    mohon share ye

  88. eiyka says:

    assalamualaikum,,,izin kn syew mengamalkan nyer yer,,,dan terima kasih atas perkongsian,,

  89. zoel says:

    mohon ijin mengamalkannya….

  90. larra d says:

    terima kasih dan izinkan saya

  91. maryam says:

    assalamu alaikum..mohon izin mengamalkannya..terima ksh

  92. Alia says:

    orang kata kalau air dalam gelas tak bertutup di ludah syaithan! abes air tu pulak kita minum!! biar betul!!Kalau tak salah saya, Rasulullah pernah berkata – tutup lah bahan minum kamu supaya tak di ludah syaithan! Wallahualam.

    • Masri says:

      Yalah. saya pun pernah dengar macam Alia said.Tapikan…kalau nak fikir logik,logik,logik (kepala sendiri bukan bersandarkan mana-mana nas) kita tak boleh minum semua air kerana semua sumber air datangnya dari sungai atau empangan yang tak ditutup. Mungkin dimaksudkan air yang dalam rumah kita saja. wallahua’lam.

  93. sizuka says:

    terima kasih,,mohon izin utk diamalkan…

  94. ahmad says:

    mohon ijin untuk di amalkan

  95. md adde says:

    Assallammualaikum ljin izinkan saya memakainya.
    Assallammualaikum..

  96. Muhammad Shafiq says:

    assalammualaikum wbt . minta izin anak mengamalkan doa yang dikongsi oleh sedara dan minta izin anak berkongsi dengan sahabat yang lain demi kebaikan manfaatnya . terima kasih dan assalammualaikum wbt …

  97. bunga ros merah fifi says:

    assalammualaikum sy minta izin untuk menggunakan doa ini

  98. Khairi says:

    apa la korang ni da mencari dan terjumpa…tapi banyak songel …klau da bodo cari org yg pandai ..bile da bg ilmu byk soal ..klau nk tau berjaya ke cuba amalkan dan yakin tawakkal pada allah ..klau x jadi jgn le marah sesape ..sendiri yg bodoh…klau sihir…. benda yg dilarang tu la jd sihir…tujuan klau x baik jd la sihir klau ko kata ayat ni ayat quran x perlu mintak izin mengamalkannya…nape nabi mintak izin dgn jibril utk mengamalkannye….korang igt korang pandai..klau pandai buat ayat sendiri….

    • LIN _MAKNANYA "LEMBUT" says:

      salam en Khairil yang penyantun. ubat kepada tidak tahu adalah bertanya. contoh mudah makanan yang kita tidak tahu dari mana datangnya pun semestinya kita siasat dulu siapa pemiliknya.kita mesti ambil tahu sumber nya dari mana. firman Allah menyatakan, sekiranya tidak tahu maka bertanyalah kepada orang yang ahlinya atau yang mengetahui tentangnya. kita mesti jauhkan diri dari sifat taklid iaitu mengikut membuta tuli. tidak bertanya sesat jalan. semoga dengan sikap mengambil tahu menambahkan keyakinan dan keimanan kita kepada Allah yang maha bijaksana. saya minta maaf ye.khairi tu maksudnya baik kan. nama adalah satu doa. moga kita semua baik2 belaka. AMIN YA RABBAL ALAMIN

  99. dayang says:

    mohon izin copy doanya pak.

  100. Nina says:

    izinkan saya mengamalkannya pakcik

  101. izan says:

    saya mohon izin amalkan doa ni…

  102. manusia biasa says:

    Assalamualaikum.. minta maaf terlebih dahulu.. tanpa semua ini, dengan mengambil air sembahyang kita sudah dapat menyerikan wajah kita.. sebelum kita menyerikan wjah, lebih baik kita menyerikan hati kita dahulu.. dengan hati yang bersih barulah nampak wajah kita berseri dengan izin Allah swt

  103. hafiz says:

    assalammualaikum mohon izin mengamalkan terima kasih.

  104. mohd khalid says:

    bukan stakat doa2 atau ayat2 yg diberi diatas sahaja…tp semua ayat2 suci Al Quran baik diamalkan tanpa mintak izin sesiapa…sbb Al Quran itu mmg diturunkan oleh Allah utk semua manusia….Allah jua yg memiliki segala yg ada diatas dan dibumi…Allah maha kaya…..

  105. Adiva says:

    Mohon izin mengamalkan

  106. nukma says:

    terima kasih…minta halalkn ilmu dan izin utk amalkan..:)

  107. SALSA says:

    ASS…. SAYA JUGA INGIN MENGAMALKAN, BOLEH YA PAK CIK

  108. Virly says:

    Di mohon izin untuk mengamalkan nya,,,

  109. maiza says:

    mohon saya kongsi amalan ini…terima kasih

  110. usman says:

    mohon ijazah nya untuk saya amalkan terima kasih

  111. mip says:

    mohan ijin mengamalkannya

  112. faizuera aziz says:

    mohon izin utk mengamalkannya…

  113. mann says:

    Sembahyang…Berdoa..buat baik, insyallah Allah serikan wajah kita. amin

  114. zura says:

    mohon izin..mengamalkan semua doa disini..

  115. pngent bangkit says:

    mohon ijin doa.a

  116. kulai layu says:

    salam pakcik mohon izinya diamalkan oleh saya!

  117. za says:

    sebenarnya ayat alQuran xlah perlu minta izin pada sesiapa,minta pada diri sendiri keyakinan diri dekat dgn allah 2 le yg wajib utk jadi insan sempurna…amin

  118. norhayawati says:

    izin amal ayat ini

  119. ct says:

    mohon izin u mgamalkan nye

  120. hanif says:

    mohon iji untuk di amalkan

  121. Indra suryodiningrat says:

    Terimakasih atas infonya”semoga bermanfaat bagi yg mengamalkanya

  122. taufix0 says:

    doaingnmendapat0cewekgmn0d0anx

  123. teena says:

    Izinkan saya untuk mengamalkan nya…

  124. Nora says:

    Salam..sy kurang pasti jika doa ini ditujukn kpd kekasih dgn niat baik supaya cpt dinikahi..mula dgn bismillah abis surah nabi yusuf,perlu diaminkn dan bca bismillah lg tuk surah thaaha dan diamin..jika tidak jumpe kekasih,mungkin bgaduh..bagaimana mahu tujukn doa ini kepadanya?hrp dpt jwpn scptnya..trima kasih

  125. orang biase says:

    assalamualaikum , minta izin tuk amal yew ..

  126. kaelani says:

    Assalamaualaikum
    mohon izin untuk mengamalkan y
    Bismillah.

  127. romli says:

    a’Kum….saya mohon izin untuk mengambil beberapa pelajaran yang berkaitan dari laman tuan…tq

  128. zul says:

    mohon izin tuk

  129. gee rania says:

    izinkan saya untuk berkongsi petua ini…tk
    -gee rania-

  130. ijah says:

    mohon ijin juga untuk mengamalkannya pak cik, hehehe

  131. shazwani says:

    Nak tnye…yang simpan air dkat luar stiap hari selasa tu pukul 12.00 pm nak ke selasa ke atau pukul 12.00pm nak ke rabu

  132. ezaine says:

    mohon izin utk d amalkn guru.

  133. Agus sandi says:

    Trims telah berbagi

  134. farihad says:

    slm qoblitu,,,al fatihah,,,izin utk sya amalkn,,,trima ksih tuan,,,

  135. mohd amin says:

    mohin ijin utk mengamal nya

  136. man says:

    salam,,, ijin kn sy mengamalkn nya…

  137. lyena says:

    asssalamualaikum..mohon izin utk mengamalkan ayat diatas..

  138. Pingback: Doa Pengasih dan Penyeri Wajah - Easy Blog

Tinggalkan Jawapan

