Ayat Laqad Ja’akum Untuk Kebal

Laqad Ja’akum Ayat Untuk Kebal?

KHAWATIM SURAH AT-TAUBAH

لَقَدۡ جَآءَڪُمۡ رَسُولٌ۬ مِّنۡ أَنفُسِڪُمۡ عَزِيزٌ عَلَيۡهِ مَا عَنِتُّمۡ حَرِيصٌ عَلَيۡڪُم بِٱلۡمُؤۡمِنِينَ رَءُوفٌ۬ رَّحِيمٌ۬
فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُلۡ حَسۡبِىَ ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ‌ۖ عَلَيۡهِ تَوَڪَّلۡتُ‌ۖ وَهُوَ رَبُّ ٱلۡعَرۡشِ ٱلۡعَظِيمِ

About these ads

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

84 Responses to Ayat Laqad Ja’akum Untuk Kebal

  1. Anuar B Mansor says:

    salam apa fadhilat surah tersebut jika di amalkan

  2. am says:

    salam….ape fadhilat nye ayat nie…????erm….kebal tu blh kekl smpi ble????n camne nk amal nye????

    • ahmad says:

      jangan beramal sebab kebal.memang xjadi punya.

    • zaidi says:

      Aslmkum. Jgn beramal krn menuntut sesuatu. Beramallh krn mencari keredhaan Nya krn segala ssuatu itu atas kehendak Allah. Amalkn sj subuh 7x dan maghrib 7x krn Allah. Dr pglmn mnurut kata org2 yg mmpunyai mata hati yg trbuka, tubuh bdn pengamal ayt ini diliputi suatu prlindungan yg mngelilingi tubuh bdn pengamal dlm jarak sejengkal. Dlm ilmu jawa atau kejawen ia di panggil ilmu lembu sekilan. Sekilan brmaksud sejengkal. Cari dlm google. Byk keterangan yg lbh jelas disana. Wassalam.

      • zaidi says:

        Namun perlu diingat…. jgn sekadar beramal tanpa solat. Segala kelebihan dan kekuatan suatu ilmu tanpa solat adalah sia-sia.

  3. syahzuan says:

    salam…
    sekadar nk kongsi sedikit pengetahuan…
    ayat ni kalau di amalkan setiap petang selepas solat asar…
    insyaallah…segala jenis besi tidak akan lut ke badan…
    wallahua’lam hissawab~

  4. helmi hafiz says:

    Ini ada sedikit info mengenai ayat ini

    Amalan Payung Rasulullah(laqad Jaakum)
    Barangsiapa yg membaca ayat ini dengan izin Allah maka tidak lah ia binasa oleh senjata tajam dan mati kecuali terlupa membacanya atau telah tiba ajalnya..hendaklah diamalkan bacaannya sebanyak 3x,9x,11x atau dlm bilangan ganjil..sesudah solat

    Selain itu kelebihannya ialah:
    1. Aman dari senjata tajam.
    2. Menghentam musuh atau jin kafir.
    3. Agar dicintai kekasih, iaitu pada ayat 129 dengan menulis di atas kertas putih pada malam Jumaat dan dibawahnya ditulis doa dan dibungkus dengan kain.
    4. Mengamankan orang dari kerasukan.
    5. Inilah satu-satunya ayat untuk hikmat kebal yang tidak bersifat panas dan tidak menyeretkan rezeki.
    6. Belah makrifat.

  5. corpora cavernosa says:

    kepada semua,
    tak payah nak kebal la. Nabi dlm perang Uhud pun cedera. Itu Nabi, korang? Mana sahabat yang tak cedera? Ada sahabat yang tak mati dlm perang? Yang terer (atas Kuasa Allah laa) Khalid al Walid je, itu pun dia sedih sebab tak mati syahid.Umar mati mcm mana? Ali kena panah tak? Uthman mati mcm mana?
    Yang penting, baca doa yang Nabi ajar agar mati dlm iman. Tapi masa hidup ni, jadilah org yg berguna pada ugama keluarga masyarakat dan negara..weyy!!

    • Bawal says:

      Amal pasal nak kebal pun tak pa..amallah sungguh2. Yg bagi kebal bukannya ayat tersebut tapi ialah Allah swt. Dia leh kebalkan, Dia juga leh batalkan kebal tersebut.

      Cam mana semua nabi2, para sahabat dan sekelian kehidupan..Dia yg bagi hidup, Dia juga yg mematikan.

      Macam makan..makan tu makan je ler. Yg bagi makanan tersebut, kekenyangan, selera makan, kesihatan sebagainya ialah Allah swt.
      Orang yg makan pun leh mati, orang yg tak makan pun leh mati. Kerana yg mematikan ialah Allah swt.

    • haikal says:

      nak bg keball Allah bukan kamu

    • JAKA says:

      cara memahami kebal itu yg penting. selagi penganjur ilmu tidak mengatakan GERENTI mesti kebal dll, maka semua amalan adalah bersifat doa semata2. dikatakan kebal mungkin telah pernah berlaku pertolongan Allah dgn cara diberi kebal kpeada pengamal, bukan sesuatu yang gerenti akan kebal 24 jam.

      soal mati lagilah tkrelevan. takde sapa pun yg menganjur sesuatu amalan utk mengelak mati. so jgnlah hujah sedangkal itu.

      Nabi saw juga tidak diturunkan utk mengkaji AlQuran dari sudut sains. tapi org kafir kaji sudut sains kita tk pula bantah atau kata sahabat2 rdh bukan ahli sains AlQuran. sedangkan AlQuran itu Assyifa’ dan mukjizat.

      kenapa bila kita kata sesuatu amalan itu utk penyembuh sakit, kasih syg dlm keluarga takde yg bantah. tapi bila sebut kebal, kuat, hebat.. maka dibantah dgn mengatakan sahabat2 rdh tk buat.

      semua amalan adalah doa semata2. kbal sihat tak lut peluru itu semua bukan gerenti tapi maunah yg Allah bagi pada saat2 perlu kepada seseorg dgn sebab amalan yg mereka lakukan dan penyerahan diri kpd Allah, bukan makhluk2 lain.

      wallahualam

  6. lukman says:

    ayat ini klu diamalkan boleh jadi kebal…dari besi,api,air,asid,dariapa apa aje le….kiranya klu di baca 7x takkan mati pada hari itu…..melainkan terlupa…..atau allah lupakan kita ….sebab sudah sampai ajal mabbrum kita di hari itu

  7. ms.CocakIjo says:

    1. dibaca 7 x sehabis shalat maghrib, Insya Allah rejeki akan lancar
    2. di baca 7 x sehabis shalat subuh, Insya Allah membentengi diri kita dari ilmu hitam
    3. di baca 100 kali sehabis shalat hajat, Insya Allah mempercepat terkabulnya hajat.
    4. dan masih banyak lagi, seperti, disukai masyarakat banyak, di cintai lawan jenis, di segani kawan maupun lawan.

  8. kyai al rashid al maghrobi says:

    Lakod jaakum…….( tak leh lebih 7 kali ) dan selawat asror ..allohumasolli alla nuril anwar …. ( 100 x ) sangat baik dibaca sesuai pesan daripada KH Abdullah Fakiq langitan tuban ( the oldest pondok in tuban since 18 century ) beliau sekarang mursyid disitu tapi susah nak jumpe kyai sepuh ini .

    Anyway apa pun tertib kita buat dalam pengajian HIZIB ASROR atau juga ILMU ASROR is ap yang kita mau dan mencari.. Yang terbaik adalah semata mata kerana allah .

    Dalam kehidupan harian , kita sering hadapi macam macam problem , ahli fekah tidak akan tolerate apa apa mystical kerana kata mereka bidaah ( sama kayak wahabi ) but terserah kepada ilmu masing masing .

    KH Abdullah Fakih dan almarhum abuya dimyati ( pedagleng banten ….dikatakan saorg yang sangat zuhud dalam kehidupan nya ) dan Kyai bussyri dilampung ( duduk atas bukit nak jumpe pun susah ) …kita boleh terima ijazah HIZIB ASROR dan ILMU ASROR dari beliau …cuma untuk HIZIB ASROR kena ada minyak non -achohol yang diracik mereka dan ada mahar /infaq untuk pondok KH Abdullah Fakeq …pelajar nya ada lebih dari 5000 orang dan banyak yatim piatu yang ditanggung beliau so jangan takut duit infaq anda pergi kemana ( jangan lambat lambat bersedekah ) .

    Selain itu KH Abdullah fakih juga menurunkan ILMU MANDI ( tapi susah nak pilih kita ) dimana setiap pasein yang sakit medical atau pun non – medical di mandikan dengan limau purut dan makan sireh . Kata KHaji kita berusaha sesuai wasilah dan yang menyembuhkan allah swt .

    Kalau yang nak tanya lebih email le kepada kyaialrashid@yahoo.com……saya jarang jarang sangat masuk web orang
    sekian wasalam…..pegang lah amanah

  9. itu bukan ke ayat mata kasyaf

  10. dahlan says:

    hebat sangat laman ini

  11. hamba Allah says:

    jikalau berdepan dengan musuh.. amalkan ayat ini.. pernah terjadi kepada seseorang yang tiada satu pun ayat yang dibaca mampu melepaskan dirinya ketika disihir. Apabila dibaca ayat ini, sihir terus terlepas darinya..

  12. kay says:

    pengamal ayat ni dgn izin Allah empunyai gerak hati yang kuat dan diselamatkan jika dalam keadaan cemas..pernah satu ustaz mengatakan,pengamal ayat ni jika terlupa maka malaikat maut sedang menghitungnya..

  13. saiful says:

    ayat ni sebenarnya utk pembias besi, yg saya tahu le.. baca ketika naik kenderaan insyaallah.. ini adalah salah satu mukjizat alQuran bagi sesiapa yg mahu meambil khafiatnya.. banyak lagi kelebihan ayat ini.. untuk penarik rezeki pun boleh.. yg penting minta kepada Allah swt..

  14. zainul says:

    jikalau nak lawan orang yang kuat boleh guna ayat ini

  15. zack says:

    kalau ada orang hendak memukul kita, kalau amalkan ayat ini boleh berkesan ke?

  16. amin says:

    salam … saya dah baca tapi kenapa tak kebal

    • papajoe_Mlk says:

      ~~ ada jugak soalan macam ni yer… maaf yer encik amin.. :)

      • rosadnan says:

        amal ayat ni, tapi solat 5 waktu selalu tinggal, pun tak guna juga. sebaiknye biar seiring, baru nampak kesannye

    • bogo says:

      semuanya adalah dari izin Allah. ayat ni cume usaha kita….

    • david says:

      Saya pernah nonton pertunjukan yg lalu yg melakukan pertunjukan mendatangi saya dg mengatakan melihat aura saya sebagai orang yg berdzikir, kemudian dia membacok leher, rambut dan lidah. Kebal. Jika dihubungkan dg ayat ini memang benar, amalan dzikir kami terdiri atas ayat ini dan shalawat nabi. Allah lah yg melindungi, jgn berharap amalkan semata utk kebal, tidak ada ridha darinya utk kebal, ikhlas amalkan saja.

  17. sudah 100kali afal ayat ni…..

  18. safwan says:

    ayat yg mne nk hapal

  19. ahmad says:

    info na lg dunk…

  20. Mr. Anderson says:

    adakah surah berkenaan daripada hadis yang soheh

    • Ustaz Fazil says:

      Mr. Anderson, surah adalah dari firman Allah Taala yang berada dalam AlQuran…tak perlu dipertikai..adapun hadis dari Nabi atau Rasullullah…

  21. faiez says:

    ape fadhilat ayat ini? mcm mane hendak mengamalkannya? sampai bile kekebalan ini akan kekal?

  22. faiez says:

    benarkah ayat ini daripada al-quran?

  23. kalau nak lwn baca berapa kali..;.;..????

  24. Azam Embung says:

    ayat ini memang bagus sangat jika diamalkan..saya terima ayat ni dari guru silat saya yg dfipanggil Ayahanda Selendang Merah Terengganu,Ustaz Zakari n saya orang kanan beliau..memang ayat ni amalan beliau sejak dari zaman2 muda lagi.

    • syawal says:

      betul….
      jdkan sebagai amalan….
      insyaAllah baik ddunia n dakhirat..

      • ady misriansyah says:

        Betul saya juga menerima amalan ini langsung dari guru saya Syekh Ali Mas’ud Al Banjari, hanya saja beliau berpesan jangan cari kesaktiannya. tapi cari keridhaannya. kalo kita cari kesaktiannya belum tentu dapat ridhaNya. tapi kalau kita dapatkan keridhaan Allah SWT insyaallah akan diturunkan kesaktian yang tak berbatas

  25. shah puaka says:

    ni bukan ayat masuk hutan utk kita mengelak dari binatang buas ke?pak cik saya pernah masuk hutan cari lembu dia.memang menjadi.dia tak tipu sbb dia ustaz…binatang buas dia tak jumpa,lembu pun ntah kemana.dia mungkin lupa lembu tu binatang.cuma tak buas je…

  26. mathensome says:

    buat semua niatkan kerana Allah ,pasti dapat hikmahnya,fadilat yang lain tu adalah kurnia dari Allah yang Maha Besar

  27. taufiqasifaq says:

    cuba amalkan ayat ini dengan hati yg ikhlas..bukan niat untuk kebal, tapi untuk mendapatkan keberkatan dari Allah..insyaallah akan ade kebaikkan nya

  28. rusmyn napa says:

    mujarrab jga tuk panggil orang yg minggat…ana pernah coba..cepat sekali.

  29. alwI says:

    amalan yg baik. Insya Allah dijauhi malapetaka. saya tak pernah alami patah tulang walaupun beberapa kali kemalangan motor

  30. legend kluang says:

    ayat nie adalah ayat surah at taubah 128-129..amal kan tiap2 hari..salah satu kelebihan nye.adalah megelak kan dripda mati mengejut..jika selalu aml.smpai mse nk bce xboleh.2 tnda nya.ajal dh smpai.so,siap kn diri ibrat kain pth untk menghdp ilahi.

  31. mistajoe says:

    orang arab baca ayat ni terkesan kat hati dorang… menitik air mata dorang……
    orang kita baca nak kebal apa smua.. makna pun tak paham.. bila baca langsung tak tkesan ayat quran di hati…
    sedihnya tknangkan diri sendiri pun macam tu…. :(

  32. roslan says:

    saja nak share ilmu yang bermanafaat: tuk nenek saya mengamalkn ayat ni…In shaa Allah jika kita kesusahan dan bertawakal penuh kepada Allah swt…kita boleh bernafas dlm air..wallahualam..

  33. amalan yg sangat bermanfaat jadikanlah amalan rutin tiap hari hnya semata2 memohon ridho ALLOH

  34. z says:

    Assalamualaikum….
    Solat 5 waktu jangan tinggal,,,,, jauhi perbuatan maksiat…rajin bersedekah…rajin beramal ibadah… ayat diatas diambil dari Al Quran mukjizat agung Rasullah…sesungguhnya banyak ilmu Allah yang belum kite ketahui samada yang nyata atau tidak….

    Subhanallah

  35. Bastian says:

    Yang nak amal amal lah, kalau pasalnya macam tu untk buat dia bramal apa bleh buat!

    Ktika nbi zaman suka shir, allah mengutus musa dg tngkat nya.
    Ketika zaman suka syair, allah mengutus muhammd dg alqur’an nya.

    Yg penting jgn tnggalkan syari’at macm eyang subur

  36. nur diyana saya says:

    bodoh orang malayu…………………..sial…

  37. nur diyana saya says:

    makan babi……………….la u;;;;

  38. insani says:

    Semoga Allah menerangi hidup kita dengan rahmatNya….marilah kita amalkn bersama2 mengikut kemampuan kita masing2…lagi banyak lagi baik….pahala dapat fadilatpun dapat….

  39. cepni says:

    nanti kalau saper2 yg dah kebal tu boleh masuk askar pi perang…

  40. hamba Allah.. says:

    izin amalkan…

  41. khairul says:

    mohon izin di amalkn tuan

  42. amalkan ayat tersebut kerana di akhir zaman ini senjata pendinding adalah dari kalam allah yang menjadikan perisai untuk menentang musuh bukan berani mati katak ini kalimah dari wahyu allah kpd rasul dan menjadi peringatan kpd setiap manusia.

  43. soffy says:

    amalkan jalah…yakin tk yakin terpulang diri sendiri..yg penting keyakinan yg kuat pd Allah..itu saja..simple..no long story..no kecoh2…that’s all..

  44. rosley says:

    tunggu..

  45. zaid says:

    Sy nk jgk bljr ilmu kbl api ni sbp hri2m
    main api…x bleh than

  46. apa benar bisa bikin kebal?
    ———————————————————–
    Pusat Kaligrafi ukir kayu http://www.kaligrafiart.com

  47. Nora says:

    Thanks for sharing…

  48. ajat says:

    y alloh sm0ga hamba mendapat ridhomu untuk mengamalkan ini,,, amiin

  49. ajat says:

    y alloh sm0ga hamba mendapat ridho engkau untuk mengamalkan ini,,, amiin,,,,,,,,,

  50. Ad says:

    Nk jgk sy hri2 main welding

  51. jai says:

    niat tak betul,mmg la tak menjadi…Cara komen pun dh sakitkan hati org…mana nk menjadi..

  52. Rashid says:

    Saya ingin mengongsi pengalaman saya..saya mengamalkan ayat ini ketika waktu tingkatan sekolah lgi..dan waktu itu saya aktif bermain bola sepak di kolong blok rumah pangsa..
    Satu hari saya dan kwn2 bermain bola di bawah kolong blok lawan dgn bdk2 india..dan ketika sedang bermain, ada satu bdk india ni dia mengelecek bola sambil memegang rokok di tangannya..saya pun tk tahu la ape style ni bdk hisap rokok smbil main bola..saya pun tk hiraukan lalu saya pun ‘tackle’ bola dr dia..dlm pengelutan itu saya berjaya merampas bola dr dia dan terus dribble bola menghala gol lawan..tiba2 bdk india tdi tu tahan saya dan tiba2 tanya saya ” bro are u ok anot?” Jadi saya tanya dia balik kenapa, dia ckp bahawa rokok yg dia pegang tu terkena tangan saya lalu terus terpadam..saya pun heran sbb saya tidak merasa sakit atau terbakar atau luka sedikit pun..bdk india tu ckp sorry byk kali pt saya..Baru la saya teringat bahwa mungkin ini adalah khasiat ayat laqad jaakum..alhamdulilah mungkin Allah mahu melindungi hambaNya..semoga pengalaman saya ni menambahkan keyakinan pada anda di sana utk mengamalkan ayat ini..
    Cara saya mengamalkan ialah dgn membaca ayat tersebut 3 kali lalu ditiupkan ke dua belah tangan lepas tu sapukan ke seluruh badan dr kepala hingga kaki..lakukan selepas solat subuh dan magrib..mudah mudahan amalan ini membawa kebaikan kepada kita semua Amin

  53. LangLantau says:

    Ayatul hisni ini terlampau byk khasiatnya klu nk dihuraikan.ada satu lg di antara khasiatnya ialah menawarkan air laut supaya menjadi tawar.pedoman ini sy dpt dari seorang guru tasauf yg mursyid yg telah pn kembali ke rahmatullah 10 thn lps.yg penting amalkanlah ayat Quran ini dgn bersungguh2 dn berserah diri kpd Allah dgn btl2 ikhlas bukan sbb beramal utk mendptkn kelebihan2 yg tertentu,InsyaAllah pnjg umoq ada rezeki sy singgah lg di halaman ini….LangLantau..

  54. HAMBA ALLAH says:

    SEMBAYANG 5 WAKTU JANGAN LUPA!!!
    DOA2 JANGAN LUPA,KENA YAKIN INSYAALLAH…..
    APA2 PUN YANG KITA NAK BUAT,SEMUANYA ADA LAH KERANA ALLAH……
    INSYAALAH………………………………………………………………………………………….

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s